3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

مراسم عروسی دسته جمعی ۱۲ زوج در کابل برگزار شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،یک نهاد خیریه در ادامه برنامه های کمکی خود امروز جمعه (۱۹حوت) مراسم عروسی دسته جمعی میان ۱۲ زوج را در غرب کابل برگزار کرد.

صمیم نوری مسوول این نهاد به فرحت گفت:این زوج ها به اثر مشکلات اقتصادی قادر به پرداخت هزینه ازدواج شان نبودند و مدتی زیادی بود که نامزد بودند،امروز موفق شدیم تا عروسی شان را برگزار کنیم.

او می افزاید؛در این عروسی برای هر‌ زوج ۵۲ قلم جهیزیه که وسایل خانه میباشد از طرف این نهاد در نظر گرفته شده است.

صابرشاه درویش و زینب از جمله زوج های اشتراک کننده در این مراسم هستند به فرحت گفتند؛مدت چهار سال نامزد بودیم و تاکنون قادر به ازدواج نشدیم،آنان اضافه نمودند،که هزینه ازدواج بسیار زیاد بود ازین رو در این مراسم اشتراک نموده اند.

صابر شاه اضافه کرد،احساس خوشبختی می کنم و خیلی خوشحال هستم،او میخواهد همچو ازدواج های(دسته جمعی) به یک امر معمول تبدیل شود تا از هزینه های هنگفت در عروسی ها جلوگیری شود.

رحمت الله از دیگر زوج های اشتراک کننده در این مراسم است او می گوید؛از ولایت بامیان به کابل آمده تا بتواند در این مراسم اشتراک داشته باشد.

وی می افزاید؛از اینکه امروز اینجا هستم افتخار میکنم و علاقمند بودم با چنین مراسمی ازدواج کنم وقتی از این برنامه آگاه شدم خود را ثبت نام کردم و فعلا اینجا هستم و مراسم ازدواج ام است.

او در ادمه صحبت هایش گفت : فقط هزینه امدنش از بامیان تا کابل را پرداخت کرده است و بقیه مراسم برایش هزینه ای نداشته است.

این چندمین باری است که همچو ازدواج ها(دسته جمعی) بین جوانان از سوی نهاد های مختلف به منظور کاهش هزینه های هنگفت مالی و از بین بردن فرهنگ های اشتباه جامعه برگزار می شود.

مینه نوری

فرحت نیوز/کابل