3385C971-4552-44E0-837A-11BBAC582229

درگیری مرزی افغانستان و ایران پس از چندین ساعت پایان یافت

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،بلال کریمی معاون سخنگوی کل امارت اسلامی درگیری های مرزی بین نیروهای امنیتی افغان و ایران در ولایت نمیروز را تاید کرده و انرا سوی تفاهم گفته است.

تاکنون دلیل اصلی وقوع درگیری معلوم نیست،اما رسانه های ایران گزارش داده اند که درگیری پس از آنکه نیروهای مرزی ایران میخواستند دیوار های محافظتی بین دو کشور اهداث کنند آغاز شده است.

درگیری بین دو کشور تا چند ساعت ادامه داشته و هر دو طرف از سلاح های سبک و سنگین استفاده کرده اند.

در همین حال،بلال کریمی معاون سخنگوی کل امارت اسلامی افغانستان به فرحت نیوز وقوع درگیری مرزی بین نظامیان افغان و ایران را تاید کرده است.

اقای کریمی جزیات بیشتر نداده افزود که اکنون درگیری ها متوقف شده و مسئولین هر دو طرف در مورد این سوء تفاهم بررسی و تلاش میکنند، تا در اینده تکرار نشود.

در عین حال،گزارشات اولیه نشان میدهد که در این درگیری چندین ساعته که قبل ظهر امروز شنبه (۰۶جوزا) آغاز شده بود ۹ تن از مرزبانان ایرانی کشته شده اند.

نوار های ویدیویی که وابسته به این درگیری در رسانه های اجتماعی منتشر شده نشان میدهد نیروهای مرزی دو طرف از سلاح های سبک و سنگین بالای یکدیگر استفاده کرده اند.

بگفته ی برخی منابع غیر رسمی باشنده گان مرزی افغانستان و ایران از این درگیری نیز در امان نبوده و دو طرفه خسارات مالی و جانی را متقبل شده اند.اما این وضعیت تاکنون بصورت رسمی تاید نشده است.

تاکنون دلیل اصلی این درگیری معلوم نیست.!

پایان

مرتبط

*بلال کریمی: درگیری مرزی بین ایران و افغانستان در اثر سوی تفاهم صورت گرفته است