3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

مارکس پوتیزل:افغانستان وارد یک مرحله ی جدیدی از بحران میشود

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،سازمان ملل متحد در افغانستان با ابراز نگرانی از وضعیت پیش آمده برای زنان و دختران میگوید:افغانستان وارد یک دوره جدیدی از بحران میشود.

ماکس پوتیزل معاون نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد امروز شنبه (۱۷جدی) در جریان یک ملاقات با ندا محمد ندیم وزیر تحصیلات عالی این اظهاراتش را بیان کرده است.

دفتر یونما در کابل با نشر اعلامیه ی در صفحه ی فیسبوکش نوشته؛که ممنوعیت تحصیل زنان و کار آنها در موسسات خیریه توسط طالبان به همه افغان ها آسیب میرساند.

در اعلامیه آمده که سازمان ملل متحد خواهان ‎لغو فوری این ممنوعیت ها شده است.

-این در حالیست،که وزارت تحصیلات عالی افغانستان در نامه‌ ی به همه دانشگاه‌های دولتی و خصوصی اعلام کرد که دختران «تا اطلاع ثانوی» حق ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها را نخواهند داشت.

مکتوبی که بتاریخ «۲۸ قوس» به امضای ندا محمد ندیم وزیر تحصیلات عالی منتشر شد تاکید شده است،که دانشگاه‌ها باید «فوراً» این حکم را عملی کنند.

-پس از مدتی نه چدان دور وزارت اقتصاد دومین وزارتی بود،که با نشر مکتوبی رسمی خواهان ممنوعیت کار زنان در موسسات داخلی و بین المللی شد.

در این مکتوب به صراحت گفته شده است،که اگر انجوها یا نهادهای که مجوز فعالیت شان از این وزارت است به این امر توجه نکنند مجوز فعالیت شان لغو خواهد شد.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز/کابل