3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

ذبیح الله مجاهد:شایعه انتقال شهروندان کابل به ترکیه را رد کرد

به کزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،صد ها نفر عصر امروز چهار شنبه  پشت در ورودی فرودگاه کابل تجمع کردند،تلاش می‌کنند که خودشان را به داخل فرودگاه برسانند.

این افراد مدعی هستند،که قرار است کشور ترکیه افراد را برای کار به آن کشور منتقل میکند،و گویا که سه هواپیما حامل افغان ها از فرودگاه کابل به ترکیه پرواز کرده اند.

بگقته ی انها که حدود یازده فروند هوا پیمای دیگر آماده پرواز است ‌و این خبر باعث شده تا مردم از دورترین نقطه (غرب کابل) بطرف فرود گاه بیایند.

گواهان میگویند:جاده منتهی به فرودگاه کابل از اثر ازدهام بیش از حد مردم ترافیک سنگین را به بار آورده است.

اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی کل امارت اسلامی ادعای مردم را مبنی بر اینکه هواپیماها افغان ها را به ترکیه منتقل میکند نادرست عنوان کرده و میگوید:که شایعه بیش نیست و هیج گونه انتقالات از کابل به ترکیه وجود ندارد.

در همین حال منابع در نزدیک فرودگاه به فرحت میگوید؛ که صدای فیر های هوایی از ساحه شنیده میشود و نیرو های امنیتی در حال متفرق کردن مردم هستند.

همچنان گزارشات تایید ناشده حاکیست که هواپیماهای ترکی اجساد شهدای که در زلزله های اخیر در شهر های ترکیه به شهادت رسیدند را به کابل منتقل کرده است.

در روز های اخیر کشور ترکیه و کشور های همجوار آن شاهد زلزله های شدید بود که در اثر آن بیش از ۹۰۰۰کشته و تعدادی زیادی از شهروندان آن کشور بشمول مهاجران افغان مقیم ترکیه زخمی شده است .

بصیر بهاور
فرحت نیوز کابل