3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

یک خبرنگار با سابقه ی ۲۳ ساله به پاککاری جاده ها محکوم به مجازات شده است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،یلدا معیری،عکاس خبری،ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود با نشر نواری مدعی شده است،که وی بخاطر پوشش جریانات اخیر در ایران به پاککاری جاده ها محکوم به مجازات شده است.

وی با نشر نوار تصویری که لباس شهرداری را برتن دارد می‌گوید:من به دو ماه فعالیت به‌عنوان پاکبان محکوم شده‌ام، اما «با کمال به انجام این کار می‌پردازم.

او در ادامه این نوار اضافه می‌کند، «بعد از ۲۳ سال کار عکاسی خبری در ایران و پوشش دادن بسیاری از وقایع و اتفاقات در کشورم و سایر کشورهای جهان به دلیل پوشش تصویری وقایع اخیر به ۶ سال حبس تعزیری و تعدادی احکام تکمیلی از جمله دو ماه فعالیت به عنوان پاکبان محکوم شده‌ام.»

-ماه عقرب سال روان کمیته مصونیت از خبرنگاران ایران گفته بود که در جریان تظاهرات حد اقل ۱۸ خبرنگار، به شمول، یلدا معیری،عکاس خبری، به زندان افگنده شده اند.

او برای عکاسی از تظاهرات سال ۲۰۱۹ در ایران، جایزهٔ بین المللی را نیز دریافت کرده بود.

-در همین حال،به ادامه بازداشت ها از منتقدین دولت آخندی در ایران،مهدی بیک دبیر سرویس سیاسی روزنامه اعتماد روز گذشته توسط ماموران امنیتی نیز بازداشت شده است.

‏زهرا در تویترش با تاید بازداشت همسرش نوشته؛نیروهای امنیتی روز جمعه (۱۵جدی) موبایل،کامپیوتر و وسایلش را نیز ضبط کرده است.

فوزیه صدیقی
فرحت/کابل