3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

پدر تلفون:میخواهد تلفون های بدون حریم خصوصی اختراع کند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،مارتین کوپر، پدر تلفن‌های همراه می‌گوید که همه‌چیز در مورد انسان‌ها اکنون در جایی ثبت و قابل دسترس است و دیگر هیچ حریم خصوصی وجود ندارد.

همین‌طور کوپر می‌گوید که او می‌ترسد مبادا افزون بر از بین رفتن حریم خصوصی، اختراعش منجر به اعتیاد مردم به رسانه‌های اجتماعی شود.

مارتین کوپر در سال 1950 از موسسه تکنالوژی ایلینویز (IIT) فارغ‌التحصیل شده و هفت سال بعد مدرک ماستری خود را در رشته انجنیری برق گرفته است.

به نقل از دیلی‌میل، در دهه 1970، تلفن‌هایی در داخل موتر رایج بودند که به باتری موتر وصل می‌شدند و از طریق کانال‌های رادیویی به سختی تماس برقرار می‌کردند.

اما زمانی‌که که کوپر قابلیت و توانایی این تکنالوژی را دید، یک دستگاه تلفن همراه بی‌سیم اصلی با نام «Motorola DynaTAC 8000X» ساخت و در اپریل 1973 برای نخستین بار در برقراری تماس از آن استفاده کرد.

این تماس کوپر به آغاز انقلاب تلفن‌های همراه کمک کرد. همچنان او مدت زمانی را صرف ارائه یک نسخه تجاری از دستگاه خود به بازار کرد و راه برای صنعت ارتباطات بی‌سیم باز شد.

اینطور شد که چند دهه بعد، این تلفن 11 اینچی تبدیل به یک دستگاه کوچک‌تر و قدرتمندتر شد و اکنون در سراسر جهان در دسترس همه قرار دارد.

با این حال، او که خود را رویاپرداز توصیف می‌کند، از اینکه طراحی و قابلیت‌های تلفن‌های همراه تا این اندازه پیشرفت کرده، شگفت‌ زده شده و معتقد است که بهترین روزهای این تکنالوژی در زمینه‌هایی مانند آموزش و مراقبت‌های صحی هنوز فرا نرسیده است.

کوپر نسبت به آینده‌ تلفن‌های هوشمند امیدوار است، اما نمی‌تواند از ضررهای ناشی از آن و به ویژه مسائل مربوط به حریم شخصی چشم‌پوشی کند.

کوپر به خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید که مشکل حریم خصوصی حل خواهد شد، اما نه به راحتی. به باور او، در حال حاضر افرادی وجود دارند که می‌توانند به مکان استفاده کننده‌گان تلفن‌های همراه، جایی که تماس‌های تلفنی خود را برقرار می‌کنند، اینکه با چه کسی تماس می‌گیرند و چه چیزی در اینترنت می‌بینند، دسترسی داشته باشند.

وی همچنین به استفاده کودکان از تلفن‌های همراه هوشمند اشاره می‌کند و می‌گوید که این زمینه به محدودیت‌هایی نیاز دارد. یک ایده این است که فضای اینترنت برای مخاطبان مختلف، باید محدود شود.

پدر تلفن‌های همراه تأکید می‌کند که کودکان پنج ساله باید بتوانند از انترنت برای کمک به یادگیری استفاده کنند، اما نباید آنها به محتواهای نادرست دسترسی داشته باشند.

جالب است بدانید که او از طریق تلفن‌ همراه فقط ایمیلش را چک می‌کند و تاهنوز نمی‌داند تیک‌تاک چیست؟