3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

منابع در اسلام آباد از بازداشت مهاجران افغان در این شهر خبر داده اند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،منابع از اسلام گزارش می‌دهد که برخی از مهاجران افغانستان در پاکستان از سوی پولیس بازداشت شده است.

یکی از مهاجران افغان درساحه ی بارکهو به فرحت گفت؛پولیس اسلام آباد طی چند روز اخیر بازرسی خانه به خانه و بازداشت افغان ها را آغاز کرده است.

در همین حال،منابع دیگر به رسانه ها گفته است،که پولیس اسلام آباد در سیملی دم رود از مربوطات بارکهو/اسلام آباد پایتخت پاکستان تعدادی از افغان ها را از خانه هایشان بازداشت کرده اند.

منبع می افزاید،پولیس مهاجرانی را که از خانه هایشان بیرون میکند،پاسپورت،تلفون،و حتی کامپیوتر هایشانرا نیز نزد خود قید میکند.

در عین حال،در جمع بازداشت شده گان در این ساحه یک خبرنکار افغان که در آن محل زنده گی میکند هم شامل است.

حجت الله مجددی رییس اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان به فرحت تاید کرده است،که فیروز ایثار خبرنگار افغان مقیم در اسلام آباد از سوی پولیس بازداشت شده است.

اما دقایقی بعد از تایدی آقای مجددی فیروز ایثار خبرنگار بازداشت شده ی افغانستان توسط پولیس اسلام آباد در نواری صوتی به رسانه ها از آزادی خود خبر داد.

این در حالیست،که پس از سقوط نظام جمهوریت برخی از خبرنگاران،فعالین مدنی از افغانستان خارج شده در کشور های همسایه مثل پاکستان و ایران مستقر شدند.

فوزیه صدیقی
فرحت نیوز/کابل