3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

سازمان ملل: اکنون ۱۱،۶ میلیون افغان نیاز جدی به کمک های بشری دارند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء روز گذشته با هیات سازمان ملل متحد بریاست آمنه محمد معاون سرمنشی این سازمان دیدار در ارگ دیدار کرده است.

در این دیدار که خانم روزا اوتنبیایا نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان نیز حضور داشت، خانم آمنه محمد خواهان بازنگری کار و تعلیم و تحصیل زنان شده اند.

وی افزوده است،افغان های مقیم در خارج گفته اند که اگر در افغانستان زمینه کار و فعالیت برای شان فراهم شود، آنان به کشور باز خواهند گشت.

خانم آمنه محمد گفت؛که در بخش های مختلف به کار و فعالیت زنان نیاز است، بنابراین باید مسایل به وجود آمده از طریق صحبت حل گردد.

وی افزود که ما می‌خواهیم در کنار افزایش کمک با افغانستان، این کشور عضو فعال جامعه بین‌المللی شود‌،آینده افغانستان به آموزش و تعلیم نسل این کشور مرتبط است.

سیما باهوس رئیس اجرائیه بخش زنان ملل متحد که خانم محمد را در این دیداری همراهی می‌کند،گفت:کمک به افغانستان مرتبط به فعالیت ها و فرصت های کاری زنان است.

برای آنان راه های کارکردن در مطابقت به ارزش ها و فرهنگ افغان ها جستجو گردد.

وی افزود که اکنون ۱۱،۶ میلیون افغان نیاز جدی به کمک های بشری دارند.

آقای حنفی از کمک های بین المللی در زمینه های صحت، تعلیم و تربیت و زراعت تشکر کرده، گفت؛ملل متحد در راستای حذف لیست سیاه، به رسمیت شناختن امارت اسلامی و سپردن چوکی نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد به امارت اسلامی، همکاری و توجه لازم نکرده است.

معاون اداری ریاست الوزراء تصریح کرد: بخاطر جنگ طولانی در افغانستان، میلیون ها افغان مهاجر و پنج میلیون نفر معتاد شده که تخمیناً یک میلیون آن را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

وی افزود،بخاطر جنگ های طولانی، فقر و خشکسالی در کشور، بسیاری از افغانها به کمک های بین المللی نیازمند هستند.

این مقام ارشد دولتی، با اشاره به عفو عمومی از سوی ملت هبت الله اخندزاده زعیم امارت اسلامی، گفت:بعد از حاکمیت امارت اسلامی، امنیت سراسری تامین شده، فساد از بین رفته و از کشت و قاچاق مواد مخدر نیز جلوگیری صورت گرفته است.

معاون اداری ریاست الوزراء، گفت؛امارت اسلامی در زمینه های صحت، تعلیم و امنیت توجه نموده و به حقوق زنان در چوکات شریعت اسلامی و عنعنات افغانی احترام دارد و در بخش های مختلف کارهای مثبت انجام داده است و هرچه بیشتر تلاش دارد تا خدمات بهتر و تسهیلات برای مردم را فراهم کند.

وی با تاکید گفت:جامعه بین‌المللی باید کمک های بشری را به مسایل سیاسی ربط ندهد، زیرا با این کار، زنان متضرر می‌شوند و در این بخش مسایل به وجود آمده از طریق مذاکره و مفاهمه بگونه‌ای بهتر حل شود.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز/کابل