3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

وزارت دفاع:افغانستان بی صاحب نیست و خوب میدانیم که چگونه از کشور خود دفاع کنیم

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،وزارت دفاع ملی افغانستان در واکنش به گفته های اخیر وزیر داخله پاکستان در باره حضور «تی تی پی» در اینکشور و حمله‌ی احتمالی به آنان در داخل افغانستان،«افغانستان بی صاحب نیست».

اعلامیه ی که عصر روز یکشنبه (۱۱جدی) از سوی این وزارت منتشر شده آمده است،همچو ادعاها از طرف مقامات پاکستانیرا تحریک آمیز و بی اساس است.

اعلامیه می افزاید،مدارک و شواهد وجود دارد که مراکز «تی تی پی»در داخل پاکستان است،این گفته ها روابط حسنه بین دو کشور همسایه و برادر را خدشه دار می سازد.

‏وزارت دفاع افغانستان از پاکستان خواسته،که هر گونه نگرانی و مشکلات باید از راه تفاهم حل شود،افغانستان بی صاحب نیست.

وزارت دفاع افغانستان تاکید کرده،که ما برای دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشور خود آماده دفاع هستیم و در دفاع از کشور عزیز خود از هر کس خوب‌تر تجربه داریم.

-این در حالیست،که وزیر داخله ی پاکستان روز گذشته گفته بود،بر اساس قوانین بین المللی این کشور حق دارد تا لانه های (تی تی پی) را در خاک افغانستان هدف حمله نظامی قرار دهند.

تحریک طالبان پاکستانی پس از اینکه طالبان افغان قدرت را در افغانستان بدست گرفت،حملات شانرا بالای نظامیان آن کشور شدت بخشیده روز گذشته تشکیلاتی اداری شانرا نیز اعلام کردند.

پاکستان چندی پیش نیز مدعی بود،که تحریک طالبان آن کشور با نمبرتماس های افغانستان از برخی نظامیان و تجاران پاکستان اخاذی می‌کند.

پاکستان بارها تلاش کرد،تا با پا در میانی طالبان افغان به یک آتش بس میان تحریک طالبان و دولت آن کشور دست پیدا کند،اما نتایج مطلوبی در پی نداشته است.

پاکستان کشوریست که همواره در تلاش توطیه و دسیسه در برابر افغانستان بوده تا به جامعه ی جهانی اینکشور را لانه امن تروریستی معرفی کند و از آن به نفع خودش استفاده کند.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز/کابل