3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

وقوع آتش سوزی در یک مارکیت تجارتی ولایت کندهار خسارات هنگفت مالی بجا ماند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،منابع از ولایت کندهار در جنوب افغانستان از آتش سوزی در یک مارکیت تایر فروشی با خسارات هنگفتی مالی خبر داده اند.

حاجی زید سخنگوی والی کندهار به فرحت گفت؛یک مارکیت تجارتی در ولسوالی سپین بولدک ولایت کندهار که در آن بیشتر وسایل عراده جات(موتر) خرید و فروش می شود،آتش گرفته بود در حدود هفت صد هزار افغانی خساره وارد کرده است.

بگفته آقای زید،اطفایه در مدت کوتاهی موفق شد تا از سرایت بیشتر آتش سوزی و خسارات میلیونی در این مارکیت جلوگیری کند.

آقای زید،علاوه می‌کند،که این آتش سوزی در اثر بی احتیاطی دوکانداران حین پختن غذای چاشت امروز یکشنبه (۱۱جدی) صورت گرفته است.

پس منظر.!

آتش سوزی یک تهدید بالقوه در افغانستان است.

وقوع آتش سوزی ها در افغانستان توام با پیامدهای های ناگوار همراه بوده و همه ساله به دفعات زیادی شاهد اتفاقات متعدد آتش سوزی در شهر های بزرگ و جنگلات بوده ایم. 

چنانچه به اساس گزارش ها و ارقام آسیب پذیری، خطرات آتش سوزی جنگلات نیز در افغانستان به میزان بلند تصنیف شده است.

آتش سوزی نه اینکه یک پدیده ویرانگر است بلکه  ناشی از ان صدمات جانی و مالی در طی سالیان متمادی  برای افغانها  مخصوصا سرمایه گذاران و آنانیکه به کسب و کار مشغول اند وارد شده است.

به صورت عموم آتش سوزی ها در کشور منشاء طبیعی نداشته و اغلباً در اثر بی احتیاطی ها، عدم رعایت ایمنی  خطرات آتش سوزی ها در ساختمان ها، غیرمعیاری بودن تاسیسات عام المنفعه و بعضاً مداخلات انسان ها بوقوع می پیوندد.

 به همین ملحوظ آتش سوزی های مدهش و ویرانگر به صورت غیر قابل پیش بینی در قسمت های مختلف چون مراکز تجاری، منازل مسکونی، جنگلات و پایگاه های  تولیدی در کشور رخ داده و سبب از بین رفتن سرمایه های ملی به ابعاد وسیع آن میگردد.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز/کابل