3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

در ولایت ننگرهار ۴۰۰ فابریکه تولیدی از فعالیت بازمانده است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،فابریکه داران در شهرک صنعتی ولایت تنگرهار در شرق افغانستان مدعی هستند که در اثر بی برقی بیش از چهار صد فابریکه و هزاران کارگر بیکار شده است.

نورعالم مسول یک کارخانه ی تولیدی به بخش محلی فرحت نیوز می‌گوید:هزاران نفر که زمینه کاری برایشان مساعد شده بود حالا از نبود برق که فابریکات از فعالیت باز مانده همه کاریگران بیکار شده اند.

بگفته ی آقای نورعالم اگر مشکلات برق حل نشود صنعت در این ولایت ازبین می‌رود.

در عین حال،محمد طاهر پادشاه به فرحت با تاکید می‌گوید:از چند هفته بدینسو از اثر نبود برق در پارک های صنعتی ۴۰۰ فابریکه تولیدی بسته شده و به صنعت کاران در این ولایت میلیون ها افغانی خساره وارد شده است.

آقای پادشاه از مسوولان شرکت برشنا میخواهند،که به مشکلات برق فابریکات رسیده گی و راه حل معقول پیدا کنند.

آقای پادشاه اضافه می‌کند،با بسته شدن فابریکات صنعتی در این ولایت در حدود دستکم سه هزار نفر کاریگران این فابریکات بیکار شده اند.

کاریگران این فابریکات نیز از مسولان شرکت برشنا میخواهند که به مشکلات پارک های صنعتی در این ولایت  رسیده گی کنند،که از ادامه ی فقر کاریگران جلوگیری شود.

خبرنگار فرحت نیوز،با تلاش های زیاد موفق نشده است،تا با مسولان شرکت برشنا در ولایت ننگرهار صحبت داشته باشند.

از سوی دیگر مسولان مرکزی شرکت برشنا کمبود برق را در پایتخت ولایات قطع برق وارداتی ازبکستان به این کشور عنوان کرده اند.

نزدیک به یک ماه می‌شود که کابل پایتخت افغانستان و اکثر ولایات در اثر قطع برق وارداتی ازبیکستان تاریک شده و فابریک داران نیز با این وضعیت میلیون ها افغانی خساره مند شده است.

بلال احمدی
فرحت نیوز/ننگرهار