8677F82E-1A67-4522-BFBA-CB70D0ECF1B6

در حمله شب گذشته طالبان در کابل دستم ۳۰ تن کشته و زخمی شدند

به گزارش آژانس خبری فرحت،شب گذشته تعدادی از مهاجمان مسلح بالای خانه وزیر جنگ افغانستان در ساحه ی شیرپور در مربوطات حوزه دهم امنیتی پولیس با استفاده از موتر بم گذاری شده حمله کردند.
تعمیر همجوار خانه بسم الله محمدی که یک شرکت ساختمانی بود در اثر حمله موتر بم کاملا تخریب و مهاجمان در آن جابجا شده بودند است.
گواهان روید اد میگویند:که مهاجمان با استفاده از همین تعمیر شرکت ساختمانی خانه وزیر دفاع و خانه محسنی نماینده مردم در مجلس نماینده گان را آماج قرار دادند،که در اثر این تیر اندازی وسایل داخل خانه محسنی بشکلی کلی از بین رفته است.
عظیم مرادی سکرتر محسنی وکیل مردم بغلان در مجلس نماینده گان نیز به فرحت گفت:مهاجمان با استفاده از موتر بم گزاری شده بالای خانه این وکیل مجلس حمله کردند،که در نتیجه آن چهار تن نظامی کشته و ده تن دیگر دانشجویان که برای حل مشکلات شان به خانه این عضو مجلس آمده بودند زخمی شده است.
بگفته مرادی،محسنی،متنفذین اندراب ولایت بغلان در حال چانه زنی بر سر چگونه گی دفع حملات گسترده طالبان مسلح در ولایت بغلان بودند،که صدای مهیب انفجار شنیده شد شیشه های خانه فرو رفته و مهاجمان بالای تعمیر خانه این عضو مجلس تیر اندازی کردند.
وی می افزاید،که در این انفجار به خود محسنی آسیب نرسیده اما تعدادی ۱۴ تن در این رویداد کشته و زخمی شدند که همه آنها از شهروندا ولایت بغلان هستند.
بگفته ی منبع،درگیری ها تا ساعت حدود ۰۲:۰۰ شب ادامه داشت.
اسد الله دوکاندار نزدیک محل رویداد به فرحت میگوید:حوالی ساعت ۰۸:۰۰ شام بود صدای مهیب انفجار را شنیدم، حتی حس میکردم در داخل دوکانم انفجار رخداده است،سپس دیدم که فضای بیرونی را آتش و دود احاطه کرده،وفضای منطقه را دگر گون کرده است.
وی چشم دیدش را طوری قصه میکند،که فضای ساحه در شیرپور کابل غیر قابل باور بود،شیشه های منازل مسکونی دوکانها وبلند منزل های آن ساحه فرو ریخته و درگیری های بشدت نگران کننده بود، که نیروهای امنیتی به اسرع وقت موفق شدند از تلفات افراد ملکی و تعدادی گیر مانده گان در محل انفجار جلوگیری کنند.
این حمله خسارات زیادی مالی وجانی به باشنده گان محل وارد کرده است.
درهمین حال،میرویس ستانکزی سخنگوی وزارت داخله افغانستان به فرحت گفت:پنج مهاجم که داخل یک خانه مسکونی شده بودند،بعد از پنج ساعت درگیری کشته شدند.
ستانکزی از ادامه کاری تیم تحقیقاتی در محل خبرداده میگوید:اکنون آمار رسیده هشت تن کشته بیش از تن مجروح شدند.
طالبان مسلح حمله بر خانه وزیر دفاع افغانستان را بر عهده گرفتند.
ساحه ی شیر پور یکی از ساحات سبز کابل بشمار میرود که اکثرآ دفاتر خارجی ها ومقامات ارشد حکومتی و نماینده گان مجلس در آنجا موقعیت دارد.
نگرانی شهروندان کابل،از این رویداد اینست که با وجود تدابیر شدید امنیتی در چنین ساحه دیپلوماتیک مهاجمان با اینگونه قوت به این ساحه رسیده اند.؟
احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل