3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

زمستان امسال سخت ترین زمستان خواهد بود

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،آمدن زود هنگام زمستان و بلند رفتن بهای مواد سوختی و خوراکی سازمان های بین المللی را در افغانستان بیشتر از پیش نگران کرده است.

قیمت های مواد سوختی و خوراکی در بازار های افغانستان روز به روز زمستان پر چالش را سر راه مردم قرار می‌دهد ،بیکاری و افزایش روزانه ی قمیت های مواد اولیه زندگی از طرف دیگر به مشکلات مردم افزوده است.

-احمد ۳۶ ساله باشنده ی کابل به فرحت می‌گوید: که کارمندان یکی از شرکت های خصوصی در شهر کابل بوده و بعد از تغیر نظام شرکت آنان از فعالیت باز ماند و فعلا کفاش است.

او علاوه میکند،دارای سه فرزند است و ماهانه شش هزار کرایه خانه دارد اما روزانه از شغلی که پیشه ی خود (بوت پالیشی) را گرفته هشتاد الی صد افغانی عاید دارد.

-رفیع باشنده ی دیگریست که خودش را کارمند پیشین یکی از ادارات حکومتی معرفی میکند، به فرحت میگوید:پس از روی کار آمدن امارت اسلامی وی از وظیفه بیکار شده و زمستان پیشرو را برای خود و خانواده اش پر چالش می بیند.

در همین حال،اوچا(دفتر هماهنگی بشر دوستانه ی سازمان ملل) در افغانستان میگوید:از آنجایی که امسال برف زود رسیده است، خانواده ها در افغانستان در حال حاضر دمای بیش از اندازه سرد و منجمد را تجربه می کنند.

بگقته ی این نهاد بین المللی تقریبا ۲۴.۴ میلیون نفر نیازمند کمک های بشردوستانه هستند و در شرایط نا امید کننده زندگی می کنند.

با افزایش قیمت کالاها، نیازمندی های انها به نقطه اوج رسیده است و نیاز فوری به کمک هایی مانند لباس گرم، سرپناه و پول نقد برای گرمایش دارند.

بصیر بهاور
فرحت نیوز/ کابل