7377C953-9A5C-4476-8047-2F24F7D42DCF

معاون سیاسی گروه طالبان با نماینده گان اتحادیه اروپا و امریکا ملاقات کرد

به گزارش آژانس خبری فرحت،منابع در دفتر سیاسی طالبان از ملاقات رهبری اینگروه با سران کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا خبر داده است.

محمدنعیم سخنگوی سیاسی طالبان در قطر میگوید:عصر روز گذشته مولوی عبدالسلام حنیفی معاون دفتر سیاسی طالبان با نماینده گان آمریکا،یوناما،وقطر از طریق ویدیو کنفرانس تدویر جلسه کردند.

این کنفرانس که به میزبانی،جانکوپتازوله نماینده ویژه ایتالیا تدویریافته بود در آن نماینده گان کشورهای المان،فرانسه،ناروی،انگلستان،اتحادیه اروپا،قطر،یوناما،ونماینده ملکی ناتو در این نشست حضور داشتند.

دوکتورنعیم سخنگوی سیاسی طالبان در قطر میگوید:در آغاز جلسه آنلاین معاون سیاسی امارت اسلامی در مورد وضعیت فعلی افغانستان و روند گفتگوی های صلح صحبت کرده و از موقف پر قدرت نظامی در افغانستان یاد آور شده،اما گفتگوی های صلح را نیاز اول عنوان نموده است.

معاون سیاسی اینگروه می افزاید،که گفتگوهای صلح در اولویت کاری ما قرار دارد و به هیچ وجه به کسی اجاره دخالت را در امور داخلی افغانستان و برعکس آنرا نمیدهیم.و امارت اسلامی هیچ آجندای خارجی نیز ندارد.

وی تاکید میکند،که افغانستان خانه مشترک همه افغانهاست و به هیچ عنوان به فرد و یا گروهی اجازه استفاده نظامی از خاک این کشور به کشور های دیگر را نمیدهیم.

نعیم اضافه میکند،که آقای حنیفی،در صحبت هایش گفت:امارت اسلامی انحصار قدرت را نمیخواهد و در افغانستان همه با هم باید در باز سازی نو سازی و نگهداری تامین امنیت شان سهیم باشند.

وی نیز در این کنفرانس از جامعه جهانی خواست که باید در افغانستان نقش فعالی داشته باشد.

سخنگوی سیاسی اینگروه از نقل معاون سیاسی طالبان ادعا میکند،که پیوستن دستکم ۲۰۰ ولسوالی در کل افغانستان نمایانگر‌ حمایت بیدرنگ مردم از امارت اسلامی است.

وی تاکیدا میگوید:که امارت اسلامی‌ به قوانین حقوق بشر،حقوق زن،تعلیم و تحصیل وتعامل با جهان در پرتو قوانین اسلامی پابند بوده و می باشد.

در این نشست موضوعات زندانیان،مهاجرین،لیست های سیاه و موضوعات دیگر‌ در امور افغانستان بحث صورت گرفته است.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل