55DF6CC3-DE6F-4EA8-BA36-094ACA7BCD6F

تعمیر تدریسی در دانشگاه لوگر افتتاح شد

به‌گزارش آژانس خبری فرحت،امروز چهار شنبه «۱۱حمل» ساختمان تدریسی دانشگاه لوگر به ارزش ۶۳ میلیون افغانی به بهره برداری سپرده شد.

مسؤلان تحصیلات عالی در لوگر میگویند: ساختمان تدریسی و فارم تحقیقات زراعتی به دانشجویان دانشگاه لوگر از سوی وزیر تحصیلات عالی افتتاح شد.

این ساختمان از بودجه ی انکشافی وزارت تحصیلات عالی و فارم تحقیقات زراعتی این دانشگاه از طرف اداره انکشاف زون پایتخت تمویل شده است.

عباس “بصیر” وزیر تحصیلات عالی میگوید:ساختمان تدریسی دانشگاه لوگر در چهارمنزل بگونه ی پخته و اساسی ساخته شده و دارای ۱۰۰ اتاق با داشتن صنف های درسی واداری یک سالون وکمپیوترلپ نیز می باشد.

پوهنمل عبدالناصر” ستانکزی رییس دانشگاه این ولایت از مسولان وزارت تحصیلات عالی خواهان مجوز رشته های دیگر، جذب دانشجویان اناث،اعمار سرک و یک لیلیه برای طبقه اناث این دانشگاه شد.

از سوی هم مقامات وزارت تحصیلات عالی کشور درزمینه ارتقای علمی اساتید، ساخت لیلیه اناث، تطبیق پروژه های انکشافی و علمی فراهم سازی جذب اناث به دانشگاه لوگر را از اولویت های کاری اش عنوان کرد.

درین حال مسؤلان تحصیلات عالی گشایش این ساختمان تدریسی را گام مهم و ارزشمند در راستای آبادانی نهاد تحصیلی این ولایت تلقی کرد.

قابل به ذکر است که درحال حاضر دانشگاه لوگر سه دانشکده دارد و دارای بیش از ۱۱۰۰ دانشجوذجذب دارد که در سال ۱۳۹۳ در مرکز این ولایت ایجاد گردید.

زبیر عباسی
فرحت نیوز/لوگر