3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

زهرا نادر، مدیرمسئول زن‌تایمز، جایزۀ کتی گانون را دریافت کرد

به گزارش آژانس خبری فرحت،زن تایمز با نشر گزارشی گفته است که مدیر مسول این رسانه جایزه کتی گانون را روز چهارشنبه، ۱۵ فبروری،در بیست‌وسومین جشنوارۀ روزنامه‌نگاران کانادایی برای آزادی بیان را کسب کرده است.

جایزۀ میراث کتی گانون توسط ائتلاف برای زنان در روزنامه‌نگاری ایجاد شده است.

این سازمان مدافع خبرنگاران زن که در ۱۲۸ کشور جهان فعالیت می‌کند، نوشته است «این جایزه به زنان روزنامه‌نگار برجسته‌ای داده می‌شود که با شکستن موانع روزنامه‌نگاری امروز، با وظیفه‌شناسی و شجاعت، به این کار ادامه می‌دهند.»

این جایزه به‌افتخار کتی گانون، روزنامه‌نگار برجسته کانادایی که چند دهه از عمر خود را صرف گزارش دهی از افغانستان و پاکستان کرد، نام‌گذاری شده است.

کیران نازیش، رییس ائتلاف برای زنان در روزنامه‌نگاری گفته است «این جایزه دو چیزی را تجلیل می‌کند: روزنامه‌نگاری خوب و احساس همنوایی با جامعه.»

این جایزه به زهرا نادر، مدیر مسئول زن‌تایمز و جوانا چیو، خبرنگار «تورنتو استار» و بنیان‌گذار سایت خبری NuVoices که از وضعیت زنان در چین گزارش می‌دهد، اهدا شده است.

این سازمان گفته است: «ما زهرا را به‌عنوان روزنامه‌نگاری مأموریت‌محور می‌شناسیم که با کارهایش این حرفه را ارتقا می‌دهد و گوشه‌های تاریک را روشن می‌کند؛ گوشه‌هایی که در غیر این صورت پنهان می‌مانند.

افزون بر گزارش‌های او، ما حس همدلی او را می‌شناسیم، زیرا او از طریق زن‌تایمز فرصت‌ها را برای بسیاری از خبرنگاران شجاع افغانستان فراهم می‌کند.»

زهرا نادر هنگام دریافت این جایزه گفت: «من در کابل بعد از طالبان بزرگ شدم.

ما برق و آب نداشتیم، اما مکاتب باز بود. و همین برای ساختن آیندۀ‌مان کافی بود. من اینجا ایستاده‌ام، چون فرصتی برای تحصیل داشتم؛ حقی که اکنون پس از ماه اگست ۲۰۲۱ توسط طالبان از تمام زنان و دختران افغانستان گرفته شده است .»

او گفت: «من اینجا این جایزه را نه‌تنها از جانب خودم، بلکه به نمایندگی از زنان خبرنگار در افغانستان می‌گیرم.»

مدیر مسئول زن‌تایمز گفت: «همکاران من در زن‌تایمز هر روز جهان را از آنچه در افغانستان می‌گذرد آگاه می‌سازند.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز/کابل