کندهار

فردا شنبه روند رای دهی درولایت کندهار آغاز میشود

به گزارش آژانس خبری فرحت، زمان تعین شده ازسوی کمیسیون انتخابات برای برگزاری انتخابات در ولایت کندهار فردا شنبه (5عقرب) تعین شده واین روند آغاز میشود.
کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان میگوید ما تلاش میکنیم که کمی وکاستی که به تاریخ 28 و29 میزان در کابل و دیگر ولایات رخداد تکرار نشود.
شورای امنیت ملی و کمیسیون انتخابات افغانستان به اساس درخواست مردم درحالی برگزاری انتخابات پارلمانی را درولایت کندهار به تعویق انداخت که به تاریخ ۲۶ میزان، در حمله‌ی طالبان به دفتر والی کندهار جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس این ولایت، مومن حسین‌خیل، رییس امنیت ملی کندهار به شهادت رسیده و زلمی ویسا، والی این ولایت زخمی شد.
این تصمیم در نشست اختصاصی شورای امنیت ملی افغانستان به‌ ریاست محمد‌اشرف غنی،‌ رییس‌جمهوری کشور اتخاذ گر دید.
در ولایت کندهار حدود ۵۶۰ هزار نفر واجد شرایط رای‌دهی ثبت نام کرده‌اند که قرار است برای ۱۱۲ نامزد انتخابات پارلمانی که یازده کرسی در پارلمان دارد از حوزه‌ی کندهار رای بدهند.
این در حالی است که براساس تقویم انتخاباتی کمیسیون مستقل انتخابات، قرار بود نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی افغانستان به تاریخ ۱۹ عقرب و نتایج نهایی به تاریخ ۲۹ قوس اعلام شود اما کمیسیون مستقل انتخابات گفته‌اند که ممکن است اعلام نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی با تاخیر اعلام شود.