58EB20DE-53FE-4252-A6F1-BB374E86FAAB

کماندوهای تازه نفس در غزنی مستقر شد

به گزارش مرکزی آژانس خبری فرحت،وزارت دفاع ملی افغانستان از مستقر شدن نیروهای تازه نفس در ولایت غزنی در جنوب اینکشور خبر داده است.
وزارت افغانستان میگوید:نیروهای ملی دفاعی و امنیتی در ولایت غزنی به خصوص در شهر و اطراف شهر حضور گسترده دارند و پوسته های شان به موقع اکمال می شود.

کماندوهای تازه نفس در شهر و اطراف شهر غزنی به خصوص در منطقه ی آرزو مستقر شدند و اوضاع را زیر کنترول و نظارت دارند.

در خبرنامه آمده،طالبان برخی از راه های رفت و آمد مردم را در منطقه ی آرزو ماین گذاری کردند که نیروهای ملی دفاعی و امنیتی به شدت تلاش دارند تا این مناطق را از وجود ماین های کناره جاده ای و مواد انفجاری پاکسازی کنند.

رییس‌جمهور غنی دیروز به مقامات امنیتی کشور دستور داده که برای بررسی وضعیت امنیتی غزنی به این ولایت سفر کنند.

این دستور پس از آن‌که در چند هفته‌ی گذشته ده‌ها مأمور پولیس در ولسوالی‌های جغتو، ده‌یک و زنه‌خان کشته شدند و ساختمان ولسوالی جغتو لااقل دوبار به دست طالبان سقوط کرده، صادر شده است.

پیش از آن نیز در ولسوالی اجیرستان طالبان تلاش کردند که تمامی قلمرو این ولسوالی را تصرف کنند.

غزنی که پنج سال پیش، در سال ۲۰۱۳ به عنوان پایتخت تمدن اسلامی نام‌گذاری و تجلیل شد، اکنون بیش از هر زمانی دیگر در کام وحشت، ترور، طالبان و گروه‌های همکارش غرق شده است.

همه روزه سربازان و افسران امنیتی کشته می‌شوند و طالبان نفوذ شان را در بسیاری از ولسوالی‌های آن گسترش داده‌اند.

نمایندگان ولایت غزنی نیز نسبت به حملات طالبان هشدار داده بودند.

آنان با ارسال نامه‌ای به نهادهای امنیتی افغانستان گفته بودند که در آستانه گفتگوهای صلح شورشیان تلاش دارند این ولایت را تحت کنترل درآوردند.

نمایندگان غزنی مدعی شده بودند که تجمع قطعه سرخ طالبان از زابل، میدان وردک و پکتیکا و نیروهای القاعده و جیش محمد در برخی ولسوالی‌های این ولایت نگرانی‌های جدی امنیتی برای مردم غزنی ایجاد کرده است.

آنان خواستار اقدام جدی برای تامین امنیت این ولایت شده بودند.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل