108552104_313938459773268_3489622823775963821_n

واکنش امنیت ملی بر حمله اخیر طالبان در سمنگان

به گزارش مرکزی آژانس خبری فرحت،ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان در واکنش به حمله دیروز طالبان بالای مقر ریاست امنیت ملی سمنگان گفته،طالبان مسلح بعد از امضای توافقنامه صلح با آمریکا حملات شانرا بالای غیرنظامیان شدت بخشیده است.
ریاست عمومی امنیت ملی امروز سه شنبه (24 سرطان) با نشر اعلامیه ی میگوید:طالبان مسلح از تعهدات بین المللی عدول کرده حسن نیت دولت افغانستان را نا دیده گرفته وحمله تهاجمی را بالای ریاست امنیت ملی ولایت سمنگان در شمال افغانستان سازماندهی وانجام دادند.
این درحالیست که قبل از چاشت روز گذشته طالبان مسلح با استفاده از یک موتر بم گذاری شده مقر امنیت ملی سمنگان را هدف قرار داد.
امنیت ملی می افزاید،دراین حمله که طالبان مسلح مسولیت آنرا برعهده گرفتند تعدادی از افراد ملکی وکارمندان شهرداری این ولایت زخم برداشتند و تعدادی از کارمندان امنیت ملی نیز کشته شدند.
در اعلامیه آمده،طالبان مسلح با این حمله نشان دادند که به موازین حقوق بشر وتعهدات بین المللی پابندی ندارند.
ریاست عمومی امنیت ملی در پاسخ به این حمله میگوید،این ریاست نیروهای عملیاتی ورزمی خود را برای انتقام این حمله آماده کرده وبزودترین فرصت از یک عملیات گسترده بر ضد طالبان خبر داده است.
گروه طالبان مسلح نه تنها به تعهدات خود به صلح متعهد نیست بل حملات تهاجمی شانرا در حمایت وهمکاری گروه تروریستی القاعده افزایش داده است.
ریاست امنیت ملی تعهد می سپارد که از هیچ کوششی برای پای مال شدن خون کشته ومجروحین حمله اخیر در سمنگان دریغ نخواهد کرد.
احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل