th

طالبان موقف شانرا در برابر گفته های اخیر ارگ اعلام کرد

به گزارش مرکزی آژانس خبری فرحت،طالبان مسلح موقف شانر در برابر گفته های اخیر حکومت مبنی بر افزایش خشونت ها ازسوی طالبان بر ضد نیروهای امنیتی و افراد ملکی اعلام کرد.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان مسلح میگوید:عملی نمودن توافقنامه دوحه و آغاز مذاکرات بین الافغانی بخاطر ضرور است که ما به کم نمودن و اختتام جنگ راه را جستجو نماییم.
مجاهد:اینکه اول جنگ متوقف شود وبعد نشست بین الافغانی برگزار شود را حرف غیر منطقی واخلاقی عنوان میکند.
وی تداوم جنگ با نیروهای امنیتی را یگانه راه رسیدن به صلح در کشور گفته ومی افزاید که ما بدون جنگ دیگر راهی را برای رسید به نشست بین الافغانی برای صلح نیافتیم.
مجاهد تاکید میکند،اگر حکومت مرکزی افغانستان دوام جنگ را نمی خواهد، پس چرا در آغاز مذاکرات موانع را ایجاد میکنند؟
مجاهد علاوه میکند،بگذارید که افغان ها ازطریق تفاهم سیاسی که خواست همه ملت و جامعه بین المللی است به نتیجه برسند.
مجاهد اضافه میکند، با اظهارات غیر مسئولانه، سخنان و اتهامات بی اساس معضله حل نمی شود.
وی بر تاکید دارد که پروسه رهایی زندانیان باید هرچه عاجل تر تکمیل گردد تا سر نخ آغاز نشست گفتگو های بین الافغانی که یگانه راه رسیدن به صلح است آغاز شود.
این واکنش ازسوی سخنگوی طالبان مسلح در حالی ابراز میشود که روز گذشته صدیق صدیقی سخنگوی حکومت مرکزی افغانستان گفته بود: افزایش خشونت‌های اخیر گروه طالبان در شهرها، حمله بر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، انفجار ماین‌های کنار جاده‌ای طالبان که قربانی آن مردم اند، و هدف گیری کارمندان دولت، امید و انتظار مردم ما و جامعه‌ی جهانی را برای آغاز گفت‌وگوها و برقراری صلح پایدار در کشور خدشه دار می سازد.
طالبان مسلح با امضای توافقنامه صلح با آمریکا یکی از شرایط برای نشست بین الافغانی را رهایی زندانیان آنان از سوی حکومت پیش شرط گذاشته بودند که تاکنون حکومت افغانستان بیش از سه هزار وهشت صد نفر از زندانیان آنان را از زندان های اینکشور آزاد کرده اما تاکنون از نشست بین الافغانی وکاهش خشونت ها هیچ خبری نیست.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل