A731201D-2989-40CC-BAB4-2236A7FF87A9

رییس جمهورغنی با رییس بانک جهانی صحبت کرد

به گزارش مرکزی آژانس خبری فرحت،محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، شامگاه روز گذشته (سه شنبه۶جوزا) با هینری کرالی رییس بانک جهانی صحبت کرد.

ارگ،در اعلامیه گفته است:رییس جمهور افغانستان با هیات بانک جهانی به رهبری هینری کرالی مسئول این بانک برای افغانستان، از طریق ویدیو کنفرانس در رابطه به کمک ها و تعهدات بانک جهانی برای اینکشور، بحث نمودند.

آقای هینری گفت که بانک جهانی از برنامه های حکومت افغانستان حمایت می نماید و مشترکاً تلاش می کند تا با خانواده های که بخاطر شیوع ویروس کرونا مشکلات اقتصادی را متحمل شده اند، کمک صورت گیرد.

بانک جهانی برنامه های بزرگ ملی حکومت افغانستان را در چارچوب برنامه میثاق شهروندی به بخاطر کمک های عاجل غذایی برای آنعده از خانواده های بی بضاعت که وضعیت اقتصادی خوب ندارند و از سوی شورای های محلی و حکومت تشخیص شده اند، تمویل می نماید.

رئیس جمهور غنی و هیات بانک جهانی روی این که منابع آنعده از پروژه های که از سوی بانک جهانی تمویل می شوند و بر اساس ارزیابی مشترک این بانک و حکومت افغانستان، عملی کردن این پروژه ها به دلایل مختلف زمان زیاد می گیرد، بر اساس اولویت های حکومت افغانستان در برنامه های مبارزه با ویروس کرونا به مصرف برسند.

به منظور حمایت از دهاقین و محصولات زراعتی پروژه دوساله کمک های زراعتی، تخم بذری اصلاح شده و سیستم آبیاری از سوی بانک جهانی تمویل می گردد، تا زنجیر ارزشی و فرصت ایجاد گردد که زارعین پیداورا و عاید بیشتر بدست آورند.

رئیس جمهور غنی خواست تا احیا جنگلات نیز شامل پروژه های که از سوی بانک جهانی تمویل می شوند، گردد تا علاوه بر سبز شدن جنگلان و تمرکز روی حفاظت از محیط زیست، از طریق محصولات زراعتی اقتصاد مردم بهتر گردد، ارزش محصولات زراعتی بالا برود و عواید دهاقین و روستان نشینان به چند برابر افزایش یابد.

فوزیه صدیقی
فرحت نیوز/کابل