9EAA1B47-0F48-4C1B-B78B-FE0651AAF557

نگرانی شهروندان کابل از استفاده پتاقی شب هنگام ازسوی ولگردان

به گزارش مرکزی آژانس خبری فرحت،در یک هفته اخیر شب های کابل به دهه های گذشته که شب ها سر و صدای گلوله و انفجار مردم را نگران ساخته بود،اکنون مردم نیز در نواحی مختلف شهر‌کابل از استفاده پتاقی ازسوی جوانان ولگرد نگران هستند.

پتاقی در جاده های عمومی و فرعی در نقاط مختلف شهر کابل ازیک هفته بدینسو مورد استفاده قرار میگیرد،اما پولیس کابل در این مورد هیچ برنامه ی را برای جمع آوری وبه کیفر رساندن فروشنده گان و استفاده کننده گان روی دست نگرفته است.

باشنده گان شهر کابل ازینکه در مناطق شان بشکل بی سابقه ی از پتاقی ها با صدای خشم همانند انفجارات ماین استفاده میشود پولیس را به بی توجهی در جمع آوری افراد بی بند و بار و‌ فروشنده گان آن متهم میکنند.

سباون نیازی،باشنده ناحیه نهم ساحه ی دو سرکه میدان هوایی می گوید:یک هفته شد که پتاقی بازی در منطقه ما آغاز گردیده وحتی اینکه اطفال ما را صدای این پتاقی ها آزار و ازیت میکند.

یک باشنده دیگر ساحه ی تایمنی میگوید حتی این ولگردان بالای خانه های مردم پتاقی پرتاب میکنند.

فروش و واردات پتاقی ها همانند مواد منفجره برای مغشوش کردن اذهان عامه مضر و‌ممنوع بوده،اما متاسفانه مافیا بدون در نظر داشت قوانین نافذه کشور آنرا از کشورهای همسایه به افغانستان وارد میکنند.

ازینکه پتاقی هم نوع از مواد منفجره است پولیس کابل در مورد جلوگیری از واردات وفروش آن عاجز مانده است.

در حال حاضر که پتاقی ازسوی ولگردان عملن استفاده میشود،فردوس فرامرز سخنگوی پولیس به فرحت میگوید: فرمانده پولیس کابل به تمام حوزه های پولیس هدایت داده است تا ولگردان که امنیت روانی مردم را مختل می سازند بازداشت کنند.

وی‌ می افزاید،پیش از این ده ها تن از فروشنده گان عمده و پرچون پتاقی و فشنگ از نقاط مختلف شهر کابل دستگیر گردیده است.

فوزیه صدیقی
فرحت نیوز/کابل