6CD1AEB3-217F-4031-AEBB-429B0397AC35

زلمی خلیلزاد،با رییس شورای عالی مصالحه ملی دیدار کرد

به گزارش مرکزی آژانس خبری فرحت،نا وقت روز گذشته (چهارشنبه ۳۱ثور) زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه‌ ایالات متحده‌ی امریکا برای صلح افغانستان با دوکتور عبدالله‌عبدالله رییس شورای‌عالی مصالحه ملی دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف در مورد اجماع منطقه‌ی و همکاری بین‌المللی، کاهش خشونت‌ها و آتش‌بس بعنوان ‌گام‌های اساسی برای دست یافتن به صلح پایدار در افغانستان بحث و گفتگو نمودند.

سفر خلیلزاد درحالی به کابل صورت میگیرد که در یک ماه اخیر،طالبان مسلح خشونت ها را در برابر نیروهای امنیتی ومردم ملکی افزایش دادند.

حمله بالای بیمارستان در غرب کابل،حمله بالای نیروهای ارتش ملی در لغمان،حمله بالای محفل بخاک سپاری در ننگرهار،حمله موتر بم بالای قطعه خاص امنیت ملی در غزنی وصدها موارد حملات دیگر را نیز در ماه مبارک رمضان انجام دادند.

درهمین حال روز گذشته (چهارشنبه۳۱ثور) رهبری طالبان مسلح با نشر اعلامیه عیدی از ایالات متحده آمریکا خواسته بود که مواد موافقتنامه دوحه را جدی عملی نماید.

در بخشی از این‌ توافقنامه آمده است:حکومت افغانستان برای حسن نیت واماده گی برای گفتگوهای بین الافغانی مکلف به رهایی پنج هزار زندانی طالبان وطالبان هم به رهایی یک هزار زندانی نیروهای امنیتی هستند.

حکومت افغانستان برای این حسن نیت تعدادی زیادی از زندانیان طالب وطالبان هم تعدادی از زندانیان نیروهای امنیتی وافراد ملکی را آزاد کردند.

اما خشونت ها وهیچ نوع حسن نیت ‌و تمایل به نشست بین الافغانی ازسوی طالبان دیده نشد بل حملات شان در برابر نیروهای امنیتی شدیدتر شد.

سعدیه صدیقی
فرحت نیوز/کابل