85614320-61E1-4711-9E48-DBC4537146CF

طالبان:ما حملات اخیر کابل و ننگرهار را به جدیت بررسی میکنیم

به گزارش مرکزی آژانس خبری فرحت،طالبان مسلح امروز جمعه (۲۶ ثور)(دو روز پس از حمله مرگبار در کابل وننگرهار) حملات را تقبیح کرده گفته است،این حملات وحشیانه ضد بشری و انسانی است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی اینگروه میگوید:دو روز پیش حمله در منطقه ی دشت برچی در غرب کابل بالای بیمارستان صد بستر نوزادان که منجربه کشته وزخمی شدن دستکم ۳۰ نفر‌ از زنان وکودکان شد جنایت بزرگ و ضد بشری است.

در همان روز،در ولایت ننگرهار نیز انفجار در یک مراسم بخاک سپاری سبب تلفات جانی شماری زیادی مردم ملکی گردید.

هر دو واقعه را به جدیت تقبیح نمود و واضح کرد که این رویدادها،کار جهت های جنایتکار و مغرض است، که می خواهند با استفاده از کشتار مردم بی گناه، به اهداف شوم شان برسند.

با وجودیکه این حملات را گروه تروریستی داعش برعهده گفتند آقای مجاهد از فرد ویا گروهی مشخص نام نبرده است.

وی نیز از مقامات افغان بابت اینکه این حملات را به گروه طالبان نسبت دادند انتقاد کرده گفته است:آنان در دو حمله اخیر در کابل وننگرهار دست ندارند.و آن را یک عمل وحشیانه،غیر اسلامی و غیر انسانی می داند و خود را با خانواده های شهدا و زخمیان درین مصیبت شریک می دانند.

مجاهد ادعا میکند،بیمارستان صد بستر نوزادان برای زنان وکودکان در ساحه ی دشت برچی کابل به تقاضای اینگروه از موسسات وجامعه جهانی در سال ۲۰۱۴ میلادی ایجاد گردیده است.

مجاهد با انتقاد از‌ محمد اشرف غنی رییس جمهور،رسانه ها وسخنگویان نهاد های حکومتی گفته:در مرحله ابتدایی حمله، سخنگویان و دیگر همکاران رسانه یی بدون کدام دقت و تحقیق مسلکی،این حمله را به طالبان مسلح نسبت دهند.

وی حمللات اخیر کابل وننگرهار را بهانه ی برای اعلام آغاز حملات تعرضی ازسوی رییس جمهور غنی بر ضد آنگروه میداند.

او از تحقیقات بیشتر روی شفافیت بر این حملات خبر داده است.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل