02BE308D-3BC9-400D-B61B-5A7465134AD3

خلیلزاد:افتادن در دام داعش فرصت تاریخی صلح را خدشه دار میکند

به گزارش مرکزی آژانس خبری فرحت،زلمی خلیلزاد نماینده خاص آمریکا برای صلح افغانستان در تویتی ګفته است: دریک نتیجه گیری ارزیابی شده سوی امریکا نشان میدهد که داعش / خراسان حملات فاجعه بار این هفته بر صد بستر‌نوزادان درکابل و مراسم بخاک سپاری در ننگرهار را انجام داده است.

وی ابراز نگرانی کرده اظهار میدارد که،داعش تمایل پیهم به این چنین حملات شنیع بر ضد غیرنظامیان را تبارز داده و این گروه تهدیدی،برای افغان ها و برای جهان است.

وي افزوده است که: داعش-خراسان همچنان مخالف یک توافقنامهٔ صلح میان افغانستان و طالبان است، و آنگروه تلاش می ورزد تا همانند عراق و سوریه جنگ فرقه ای را تحریک کند.

وی تاکید کرده است که به عوض افتادن در دام داعش و به تاخیر انداختن یا ایجاد موانع برای صلح،افغان ها باید با هم یکجا شوند تا این تهدید را شکست دهند و فرصت تاریخی صلح را دنبال کنند.

وی از افراد ویک طرف مشخصی نام نبرده می افزاید،بهانه جويي ها بیشتر جا ندارد.افغان ها،و جهان، سزاوار بهتر اند.

این درحالیست در یک هفته گذشته گروهای تروریستی چندین حمله را بالای اماکن عمومی و نهاد های غیر دولتی انجام دادند که در نتیجه آن بیش از ده ها نفر کشته وزخمی شدند.

که این حملات واکنش های جهان را در مقابل گروه های افراط گرا و تروریستی در افغانستان بر انگیخته است.

درهمین حال ترامپ رییس جمهور ایالات متحده آمریکا روز گذشته در واکنش به حملات اخیر در افغانستان گفت: افغان‌ها باید خود قادر به مراقبت از کشورشان باشند.

دونالد ترامپ،گفته که نیروهای امریکایی سال‌ها است که همانند پولیس در افغانستان عمل می‌کنند و اکنون افغان‌ها باید خود از کشورشان مراقبت کنند.

ما در افغانستان نمی‌جنگیم، ما یک نیروی پولیس در افغانستان هستیم و در بعضی از مقطع‌ها،افغا‌ن‌ها باید قادر به مراقبت از کشورشان باشند.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل