FA1AD9FE-AB29-4730-8838-31E26D54BB8D

اشرف غنی پس از حمله در کابل دستور حملات تهاجمی داد

به گزارش مرکزی آژانس خبری فرحت،محمداشرف غنی رییس جمهور افغانستان پس از حمله مهاجمان انتحاری بالای بیمارستان صد بستر نوزادان در غرب کابل،به نیروهای امنیتی این کشور دستور تغییر حمله دفاعی را به حمله تهاجمی بالای گروه طالبان مسلح و دیگر گروهای مخالف حکومت صادر کرد.

روز گذشته گروهی از مهاجمان انتحاری،بالای یک بیمارستان در ساحه دشت برچی در مربوطات حوزه سیزدهم پولیس کابل یورش بردند که در نتیجه آن بیش ۳۰ نفر بشمول زنان وکودکان کشته‌وزخمی شدند.

همزمان با این حمله،تقریبا حمله مشابه در ولایت ننگرهار رخداد که در نتیجه آن بشمول معاون شورای ولایت آنولایت ۲۴ نفر کشته و ۶۸ نفر‌ زخمی شدند،این حمله در مراسم بخاک سپاری یک فرمانده پولیس محلی رخداده است.

پس از سخنان رییس جمهور غنی،ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان مسلح در این مورد واکنش نشان داده گفت:از زمانیکه توافقنامه میان طالبان و امریکا امضا شد و از طرف جهت های ملی و بین المللی تائید شد،ایجاد موانع از سوی اشرف غنی در برابر پروسه صلح آغاز شده است.

رهایی زندانیان به گونه قصدی به تاخیر انداخته شده، که هم برای عملی شدن توافقنامه و هم برای آغاز مذاکرات بین الافغانی گام بزرگی بود و نیز زندگی هزاران زندانیان از خطر بالفعل بیماری کرونا نجات داده می شد.

اکنون اعلان جنگ تعرضی در برابر طالبان،نشان می دهد که اشرف غنی می خواهد هنوز هم حاکمیت خود را زیر چتر جنگ دوام دهد.

مجاهد،به شدت بیشتر جنگ با نیروهای امنیتی تاکید کرده می افزاید،طالبان مسلح با هرگونه شرایط جنگی آماده گی دارند.

این درحالیست که ایالات متحده آمریکا و گروه طالبان در قطر توافقنامه صلح را امضا کردند که سر انجام طالبان مسلح هر‌نوع حمله نظامی بالای نیروهای حمایت قاطع را متوقف کردند.

اما برای متوقف کردن حملات شان با نیروهای امنیتی واماده گی های شانرا برای امضای توافق نامه صلح بین حکومت گروه طالبان آزادی پنج هزار زندانی آنان ازسوی حکومت افغانستان از پیش شرط آن بود.

محمد اشرف غنی طی فرمانی آزادی زندانیان طالبان را آغاز کرده و تاکنون بیش از ۳۰۰۰ زندانی طالبان از زندانهای افغانستان آزاد شده اما جنگ نه تنها اینکه متوقف نشده شدت گرفته است.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل