1C39BDC6-337E-4308-AA67-329D6ACDFC04

طالبان:۱۳ تانک هاموی نیروهای ارتش ملی را آتش زدند

به گزارش مرکزی آژانس خبری فرحت،طالبان مسلح مدعی هستند که شب گذشته نیروهای امنیتی افغانستان زمانیکه میخواستند قرارگاه های امنیتی در ساحه ی تحت مسولیت انان در شرق افغانستان ایجاد کند ازسوی طالبان مورد حمله قرار گرفتند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان مسلح به فرحت میگوید:یک قطار نظامیان افغان که تصمیم افراز پاسگاه های امنیتی را در ساحه ی تحت تصرف جنگجویان اینکروه،در ولسوالی علیشنگ ولایت لغمان داشتند با واکنش نظامی طالبان مسلح مواجه شدند.

مجاهد می افزاید،این واقعه در ساحه ی کنجکی
ولسوالی علشینگ که تحت کنترول طالبان قرار دارد رخداده است.

وی علاوه میکند،در نتیجه این حمله ۲۴ نفر از نیروهای ارتش ملی بشمول یک فرمانده کشته،۳۰ نفر‌ زخمی و ۳ نفر دیگر از سربازان ارتش زنده دستگیر شدند.

سخنگوی طالبان اضافه میکند، در این عملیات ۱۳ تانک هاموی نیروهای ارتش تخریب و تعداد زیادی اسلحه و مهمات آنان به دست جنگجویان اینگروه قرار گرفته است.

این درحالیست که صبح امروز وزارت دفاع افغانستان با نشر اعلامیه ی گفته بود،که شب گذشته طالبان مسلح بالای پاسگاه های نیروهای دفاعی و امنیتی در ولسوالی «علی شینگ» ولایت لغمان در شرق این کشور حمله کردند که با مقاومت نیروهای ارتش ملی رو به رو شدند،در نتیجه تلفات سنگین برآنان وارد سده است.

درخبرنامه آمده،در این رویداد،۶ تن از نیروهای ارتش ملی کشته و ۵ تن دیگر شان زخمی شدند.

درهمین حال،روح الله احمدزی‌سخنگوی‌ وزارت دفاع افغانستان به فرحت ادعای طالبان را بی اساس میخواند.

یک نوار ویدیویی که در آن به آتش کشیدن تانک های هاموی معلوم میشود در رسانه های اجتماعی نیز درز کرده،اما مشخص نیست که این نوار از ولسوالی علیشینگ ولایت لغمان است یا خیر.

اما آقای احمدزی دقت آن نوار را نه تاید میکند نه هم رد،اما از تحقیقات بیشتر در مورد آن سخن میگوید.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل