268470E0-CA92-43F1-B3C9-30ADA6A59463

بد رفتاری پولیس حوزه ۵ پولیس با خبرنگاران حین اجرا وظیفه

به گزارش مرکزی آژانس خبری فرحت،روز گذشته تعدادی از خبرنگاران از سوی منسوبین حوزه پنجم امنیتی پولیس کابل مورد بد رفتاری درحین اجرای وظیفه قرار گرفتند.

این خبرنگاران شامل رسانه های آژانس خبری فرحت وآژانس خبری پیشگو حین اجرای تهیه گزارش از وضعیت پیش آمده در امر عدم تطبیق وضع منع قیود گذشت زنی در سر پل کوته سنگی ازسوی موظفین پولیس امنی مورد توهین وآزار واذیت قرار گرفتند.

این خبرنگاران زمانی مورد هدف بد رفتاری قرار گرفتند که میخواستند با شهروندان کابل برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا وعدم تطبیق منع قیود گشت زنی در شهر با تعدادی از باشنده گان کابل مصاحبه ی را انجام دهند.

با وجودیکه عراده جات این دو رسانه کارت وسایط نیز دارد پولیس بدون اطلاع وسوال از نزد این خبرنگاران تایرموتر آنان را سوراخ نموده وبالای کمره یکی از خبرنگاران نیز حمله نمود تا آنرا بشکند.اما موفق نشد تا اینکه افسرعالی رتبه این حوزه از موترش پاین شده با خبرنگاران دچار درگیری لفظی گردید.

این افسر با رتبه ی (100) سرشانه ی ممکن افسر تحصیل یافته ی بوده باشد اما از اخلاق خوبی برخوردار نبود.

این افسر ضمن اینکه با خبرنگاران با اخلاق زشت رویه نمود از سرقت پنج عراده موتر نیز خبر داد.

این جوان نظامی با قد بلند چهره خشن زمانیکه دید با خبرنگاران وارد مشاجره گردیده است از وضعیت بد امنیتی در مربوطات حوزه پنجم پولیس نیز پرده برداشته گفت در یکروز گذشته در ساحات این حوزه پنج موتر از شهروندان به سرقت برده شده است.

وی تاکید برعدم توقف عراده جات در سرپل داشت تا اینکه بیشتر روی تامین امن ورد یابی برای دستگیری افراد واشخاص بی بند بار داشته درحالیکه روز گذشته وضعیت گشت زنی در مربوطات این حوزه بیشتر از روزهای عادی بود اما هیچ نوع ممانعتی از سوی پولیس برای گشت زنی وجود نداشت.

این درحالیست که وزارت امور داخله افغانستان چندی پیش اعلام نمود که برای تطبیق منع قیود گشت زنی 1600 نفر پولیس را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کابل توظیفه نموده است،اما این اعلامیه در روی کاغذ باقی مانده هیچ نوع توجه ی به تطبیق وعملی کردن آن روی دست گرفته نشده است.

شیوع ویروس کرونا در افغانستان به سرعت در حال پیشروی است اما توجه نهاد های مربوطه در قبال جلوگیری از این ویروس نسبت به روزهای اول به مراتب کمتر شده است.

کرونا در افغانستان بشمول سرایت آن در جان فیروزالدین فیروز وزیرصحت این کشور بالای 4029 نفر رسیده است.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل