A345C012-2DE3-469E-A83C-5E7FB61035BE

حملات تهاجمی طالبان در کابل ازسوی نیروهای امنیت ملی خنثی شد

به گزارش مرکزی آژانس خبری فرحت،منابع در شهرکابل از راه اندازی یک عملیات نیروهای امنیتی در مربوطات حوزه یازدهم امنیتی پولیس وولسوالی شکردره خبر میدهد.

نا وقت شب گذشته نیروهای امنیت ملی بالای چند ساختمان که افراد وابسته به گروه طالبان در آن‌ برای حمله تروریستی جابجا گردیده بودند عملیات نموده است.

درهمین حال ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان تاید میکند که هسته‌ی مشترک داعش و شبکه‌ی تروریستی حقانی توسط سه عملیات هدفمند نیروهای قطعات خاص این ریاست درساحات ولسوالی شکر دره و ناحیه یازدهم شهر کابل از بین برده شدند.

این ریاست میگوید:در ادامه‌ی عملیات‌های خاص پرسونل این اداره برای شناسایی، پیگیری و از بین بردن هسته‌های تروریستی که باعث شهادت مردم شده‌ و امنیت کابل را مختل کرده‌اند،اینک هسته‌ی مشترک داعش و شبکه‌ی حقانی را نابود کردند.

این هسته‌ی مشترک که به رهبری ثناالله مسؤل کتیبه‌ی داعش و هماهنگ کننده‌ی شهری شبکه‌ی حقانی در کابل مدیریت می‌شد،در حملات مانند:حمله‌ی ‌راکتی بر مراسم تحلیف ارگ ریاست جمهوری،حمله بالای درمسال اهل هنود (سیک‌ها)، حمله تروریستی بالای مصلی شهید مزاری و دو حمله‌ی راکتی بالای بگرام را انجام داده بودند.

این ریاست میگوید:همچنین این هسته،ترورهای هدفمندی را در شهر کابل نیز انجام می‌داد.

در این عملیات ها،هشت نفر از این تروریستان توسط نیروهای قطعات خاص امنیت ملی بازداشت و پنج جنگجوی دیگر این گروه به هلاکت رسیده است.

مواد بدست آمده ناشی از این عملیات ها:مقادیر بسیاری از سلاح و مهمات، توپ‌های ۸۲، هاوان، دهشکه و ۲۵۰ کیلو مواد انفجاری کشف و ضبط شد.

احسان الله صدیقی
فرحتذنیوز/کابل