AB2356BE-E71D-4742-A1E4-31107FFAB4D6

شش واقعه تازه مثبت پولیو در افغانستان به ثبت رسید

به گزارش مرکزی آژانس خبری فرحت،وزارت صحت عامه افغانستان شش واقعه جدید پولیو را در شش ولایت اینکشور مثبت اعلام کرده است.

وحید الله مایارسخنگوی وزارت صحت اینکشور میگوید:اخیرا۶ واقعه پولیو توسط لابراتوار از ولسوالی های شاولی کوت و غورک ولایت کندهار در جنوب،شیگل و شلتن ولایت کنر در شرق کابل ،یاوان بدخشان،دهدادی ولایت بلخ در شمال و شیندند ولایت هرات در غرب افغانستان مثبت تثبیت گردیده است.

بگفته وی،به شمول این۶ مورد واقعه، شمار مجموعی واقعات مثبت پولیو در افغانستان از شروع سال روان میلادی تا اکنون به ۱۱ واقعه میرسد که پیش از این ۳ واقعه از حوزه جنوب (هلمند، زابل و نیمروز) ۱ واقعه از حوزه شرق (لغمان) و ۱ واقعه از حوزه غرب ( فراه) گزارش شده بود.

از جمله این شش واقعه جدید، به جز از واقعه ولسوالی دهدادی بلخ، دیگر واقعات آن اطفال پسر در بین سنین ۶ ماهه الی ۲ ساله میباشد.

وی علاوه میکند،در سال روان میلادی دو دور کمپاین واکسین پولیو در ماهای جنوری و فبروی راه اندازی ګردید.اما به نسبت وضعیت قرنطینه کشور در ماهای مارچ و اپریل سال روان،کمپاین واکسین پولیو به تعویق افتید.

مایار میگوید: وزارت صحت عامه افغانستان، مبارزه با ویروس کرونا را در صدر اولویت های کاری خویش قرار داده و مبارزه با این پدیده نیازمند یک بسیج همگانی و رعایت اقدامات پیشگیرانه از سوی مردم در برابر این مرض است.

ویروس وحشی پولیو نیز به مانند ویروس کرونا خطرناک است، اگر اطفال در برابر آن به گونه منظم واکسین نگردند،واقعات آن نیز به شدت افزایش خواهد یافت.

سعدیه صدیقی
فرحت نیوز/کابل