52B5E3B9-A9C4-47F4-9EB5-4C24DFF24672

نخستین محموله کمک های هند به هرات رسید

به گزارش محلی آژانس خبری فرحت،منابع در حکومت محلی ولایت هرات در غرب افغانستان از رسیدن نخستین محموله از گندم های اهدا شده ی کشور هندوستان به این ولایت خبر داده است.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات میگوید:این محموله که شامل پنج هزار تُن گندم است پس از مراحل تدارکاتی، گمرکی و بارگیری درهند؛ هشت روز پیش از آن کشور به مقصد افغانستان حرکت کرد بود و قبل از چاشت امروز پنجشنبه (۳ثور) به هرات رسید.

فرهاد تاکید میکند،که تلاش خواهد شد مقدار متباقی حدود ۷۰ هزار تُن دیگر در ۷ دوره که درهر مرحله به تناژ ۱۰ هزار تُن گندم می شود تا قبل از میعاد تعیین شده به کشور برسد.

وی اضافه میکند،مسئولیت انتقال مقدار ۷۵ هزار تُن گندم که اخیرا از طرف کمیسیون تدارکات ملی به اداره عملیاتی و حمایوی انکشاف ملی ریاست جمهوری سپرده شده بود، طبق پلان طرح شده توسط این شرکت از مسیر بندر کدولای هندوستان و چابهار ایران به افغانستان انتقال داده می شود.

بگفته وی قرار است این مقدار گندم به ذخایر استراتیژیک غله؛ در ولایات هرات، کندهار، بغلان، کابل و بلخ انتقال و جابجا گردد.

وی رسیدن این محموله را در شرایط حساس کنونی به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش بهای مواد خوراکی در بازار ها،تاثیرگزاذی بسزایی در وضعیت بازار و زندگی مردم میداند.

سباون نیازی
فرحت نیوز/هرات