01639DB7-4E6C-461E-B026-64D930D6FC0B

قیمت فروش ناموس فروش،احتکار کننده مادر زنا است

قیمت فروش ناموس فروش،احتکار کردن با مادر زناکردن.
شعاریست که بعد از طولانی شدن قیود گذشت زنی وبدتر شدن وضعیت کرونایی در شهر کابل از سوی شهروندان در پایه های برق نصب شده است.

کروناویروسی که چند ماه قبل در شهر وهان چین تولد شد و به مرور زمان در یک وقت کم نام جهانی بخود کسب کرد و تقریبا کل دنیا را تکان داد.

کوید۱۹ مشهور به کرونا از یک ماه بدینسو به افغانستان آمد که قدم ابتدایی خود را در ولایت هرات در غرب افغانستان گذاشت وشهرت اش در اینکشور نیز بر سر زبان ها افتاد.

بعد از شهرت این ویروس حکومت افغانستان برای پیشگیری از شیوع این ویروس کشنده ولا علاج وضع قیود گشت زنی را اعلام نمود و ادارات را نیز مرخص کردند.

با وضع همین محدودیت ها تجاران و دوکانداران در شهر کابل قیمت ها را بلند و دست به احتکار زدند که وزارت امور داخله در همکاری با شهرداری کابل مانور فلمی را برای مبارزه با احتکار برای چند روز محدود در شهر انجام دادند وبعد از مدتی کوتاهی وضع قیمت ها واحتکار شکل عادی بخود گرفته و حتی اینکه یک بیضه تخم مرغ از پنج افغانی به ۱۲ افغانی افزایش یافته است.

تخم مرغ یکی از نمونه های بلند بهای مواد خوراکی وارتزاقی است که از آن نامبرده شد.
به همین شکل تمام مواد خوراکی وارتزاقی بهای بلندی بخود گرفته است.

شهروندان کابل با نصب پوسترهای انتقادی در پایه های برق از وضعیت پیش آمده در بازارهای کابل چنین نوشته اند:قیمت فروش ناموس فروش،احتکار کردن با مادر زناکردن،شکایت شانرا اینگونه اظهار داشتند.

بلندی بهای مواد خوراکی وعدم توجه حکومت مرکزی برای شهروندان کشور فاجعه بار تر از ویروس کرونا خواهد بود.

از وضع محدودیت های کاری وگشت زنی در شهر کابل ودیگر برزگ شهر های افغانستان تا کنون چندین تن از بهر نداشتن امکانات خوراکی خودشانرا به اشکال مختلف کشته اند.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل