F8C3FF63-D27D-467B-BABD-829C27455568

۴مورد مشکوک ۲مورد مثبت ویروس کرونا در لوگر ثبت شد

با ثبت دو مورد جدید ویروس کرونا در لوگر شمار مبتلایان درافغانستان به ۲۱ تن رسید
مسولان صحی لوگر می گویند، که دو مورد واقعه ای مثبت ویروس کرونا به روز دوشنبه دراین ولایت به ثبت رسیده است.

این دو تن که به تازه گی از کشورایران بازگشته اند وبا شنده گان روستای پیاروخیل وروستای شکرمربوط به مرکز این ولایت میباشند.

داکترصفی الله ناصری مسوول سرویلانس ریاست صحت عامه این ولایت به روز دوشنبه در صحبت با آژانس خبری فرحت گفت، که در طی دوهفته گذشته کسانیکه از کشورایران به کشور بازگشته بودند؛ درکل ۶ مورد مشکوک کرونا دراین ولایت به ثبت رسیده بود که دو مورد آن مثبت متباقی آن منفی است،و آنان تحت مراقبت وقرنطین ریاست صحت عامه این ولایت قرار دارند.

آقای ناصری می افزاید، که این ۶ مورد مشکوک درلابراتوارهای وزارت صحت عامه افغانستان آزمایش گردیده،که چهار آن منفی و دومورد جدید آن مثبت تشخیص شده است.

او افزود،که ریاست صحت عامه لوگر درمورد ویروس کرونا به طور کلی آمادگی شان را دارند؛ اما میگوید، که درحالات اضطرار وافزایش مبتلایان از لحاظ امکانات دربرابرآن عاجز خواهند بود.

اوازمردم میخواهد، که قبل ازمبتلا شدن به این ویروس بالای وقایه توجه جدی داشته باشند،و در صورت ضرورت حتی از خانه های شان نیز بیرون نشوند.

وزارت صحت افغانستان به تازه گی اعلام کرده است ، که برای جلوگیری ازشیوع ویروس کرونا درافغانستان ، تمامی مکاتب ودانشگاه های دولتی وخصوصی با یک ماه تاخیر به فعالیت آغاز خواهد کرد.

با این حال دولت افغانستان نیز تمام مسابقات ورزشی ومراسم های عنعنوی سال ۱۳۹۹ را متوقف کرده اند.

زبیرعباسی
فرحت نیوز/لوگر