FB15F8B5-6F34-4B21-B369-4EC29CD97F42

شرایط کاری به کارمندان خدمات ملکی تا ختم ویروس کرونا

منابع در کمیسیون اصلاحات اداری وخدمات ملکی افغانستان میگوید،بر بنیاد پیش‌نهاد این کمیسیون و هدایت مقام عالی ریاست جمهوری، برای جلوگیری از انتشار بیماری کووید ۱۹ و خطرات ناشی از آن، تدابیر احتیاطی در ادارات خدمات ملکی در سراسر کشور، سر از امروز (۲۶ حوت) به اجرا گذاشته می‌شود:

۱. کارکنان خدمات ملکی که در ردۀ سنی ۵۸ تا ۶۵ سال قرار دارند، می‌توانند به مدت سه هفته از راه دور در خانه‌های‌شان کار کنند.
در مواردی که برای حضور این کارکنان در دفتر نیاز دیده می‌شود، ادارات مکلف‌اند از سایر کارکنان و کارکنان جوان استحصال وظیفه کنند.

۲. کارکنان زن در خدمات ملکی که دورۀ بارداری‌شان را می‌گذرانند، می‌توانند به مدت دو هفته از راه دور در خانه‌های‌شان کار کنند. ادارات مکلف‌اند در صورت دست‌رسی به وسایل الکترونیک، این امکانات را در خانه برای‌شان فراهم کنند.

۳. کارکنان خدمات ملکی که به تازگی از مسافرت‌های بیرونی ــ به‌ویژه مسافرت به کشورهایی که ویروس کرونا در آن‌ها گسترش یافته است ــ برگشته‌اند، مکلف‌اند با استفاده‌ از مرخصی‌های سالانۀ‌شان، برای دو هفته به دفتر حضور نیابند.

۴. ادارات واحدهای سومی (ولسوالی‌ها) مکلف‌اند برنامه‌های آگاهی‌دهی در زمینۀ ویروس کرونا را در هم‌آهنگی با وزارت انکشاف دهات، از طریق شوراهای محلی، بزرگان قوم، موی‌سپیدان و مساجد، برگزار کنند.

سعدیه صدیقی
فرحت نیوز/کابل