A384B216-01C3-49F7-A7AE-9AD4815C2D8E

تعطیل مراکز آموزشی الی پایان ماه حمل ۱۳۹۹

به گزارش آژانس خبری فرحت،منابع در وزارت معارف افغانستان میگوید،براساس جلسه مشترک وزارت،وزارت صحت عامه، وزارت تحصیلات عالی، وزارت اطلاعات و فرهنگ و اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی، امروز (شنبه ۲۴ حوت) اعلام کردند،تمامی مراکز آموزشی دولتی و خصوصی شامل ( مکاتب، مدارس، دارالعلوم‌ها، دارلحفاظ‌ها، مراکز تربیه معلم، کورس‌های سواد آموزی ، مکاتب سواد حیاتی و کورس ها ) در ولایات سردسیر و گرمسیر با توجه به اهمیتِ صحتِ خانواده معارف به دلیل پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا، الی تاریخ ۳۰ حمل ۱۳۹۹ تعطیل می‌باشد.

نوریه نذهت سخنگوی وزارت معارف میگوید:رخصتی ها از بهر تطبیق نصاب درسی در دوره‌ی رخصتی‌های یکماهه و جبران این دوره‌ی تعطیلی، کمیته‌ی تخنیکی را تشکیل داده است تا روی میکانیزم بدیل ارایه خدمات آموزشی در جریان روزهای تعطیل کار نماید.

خانم نذهت می افزاید،از سویی هم این کمیته به رهبری دوکتور محمد میرویس بلخی وزیر معارف، همه روزه نشست‌های منظمی را به منظور آگهی‌دهی برای شهروندان، تهیه رهنمودها و میکانیزم‌ها برای مصوون سازی محیط کاری در این اداره و اقدامات عملی در زمینه‌ی پیش گیری از شیوع ویروس کرونا برگزار می نماید که نتایج تصامیم در صورت لازم باشد، با رسانه ها و مردم افغانستان شریک ساخته خواهد شد .

خانم نذهت علاوه میکند،اقدامات بعدی وزارت معارف در پرتو تصامیم کمیته‌ی تخنیکی نظر به اقتضای زمان روی دست گرفته خواهد شد.

بگفته خانم نذهت،از جانب دیگر قرار است در جریان هفته‌ی آینده سمینار یک روزه آگهی‌دهی در باره‌ی راه‌های پیش گیری از شیوع ویروس کرونا برای مدیران صحت و تربیت بدنی ریاست های معارف ولایات به همکاری وزارت صحت عامه تدویر یابد.

پیش از این نیز یک ساعت درسی مکاتب ولایات گرمسیر به آگهی دهی در رابطه به راه های وقایه از انتشار ویروس کرونا اختصاص یافته بود.

سعدیه صدیقی
فرحت نیوز/کابل