09F10934-0D04-464B-82D1-D9C4A437A17E

دادستانی کل شکایات سازمان روند سبز را مسترد کرد

به گزارش آژانس خبری فرحت:دادستانی کل افغانستان میگوید:دسترسی به عدالت حق تمام شهروندان کشور است و بر بنیاد احکام قوانین نافذ، هر فرد یا نهاد حق دارند تا در صورت تلف‌شدن حق خویش، به مراجع مربوط شکایت کنند.

جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل میگوید:چندی پیش کمیتۀ سیاسی روند سبز افغانستان(رسا) ذریعۀ 39 قطعه مکتوب، 39 تن را به خاطر توهین و دشنام به آدرس امرالله صالح رئیس آن نهاد از طریق صفحات اجتماعی، به منظور بررسی و تحقیق به دادستانی معرفی کرده بود.

آقای رسولی می افزاید،کودجزای افغانستان دشنام و توهین به اشخاص‌را جرم پنداشته و رسیدگی به ‌آن‌را منوط به شکایت شخص متضرر می‌داند؛ اما یافته های هیأت تحقیق قضایایی که از سوی روند سبز به دادستانی رسیده است نشان می دهد که این شکایات از سوی آقای امرالله صالح نه بلکه از سوی مسؤول کمیتۀ حقوقی-سیاسی این سازمان به این اداره فرستاده شده است.

آقای رسولی علاوه میکند،دادستانی کل اوراق ارسالی آن سازمان را در روشنایی مادۀ 681 کودجزای کشور که ” تعقیب عدلی جرایم دشنام و توهین منوط به شکایت متضرر می باشد … “، دوباره به آن سازمان مسترد کرده است. در صورتی که شکایات یادشده به امضای شخص متضرر بوده و به این نهاد مواصلت ورزد در روشنایی احکام قوانین به آن رسیدگی خواهد شد.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل