491F4A0E-19A3-4FF5-A1D8-F623902284DF

شماری از خبرنگاران در ولایت لوگر خواهان آتش بس و صلح شدند

برخی مسؤلان رسانه ها و خبرنگاران محلی در لوگر از طرف های درگیر جنگ در افغانستان خواهان صلح همه شمول شدند و از گروه های درگیر در افغانستان خواستند، که به جای جنگ، صلح را ترجیح دهند.

نورالله ستانکزی مسوول انجمن ژورنالیستان آزاد لوگر در ورکشاپ یک روزه ی تحت عنوان (ژورنالیزم صلح) گفت، این کارگاه آموزشی به هدف آگاهی دهی عامه در مورد آوردن صلح و آتش بس، نشر خبرهای مثبت،انسجام و هماهنگی ژورنالیستان این ولایت راه اندازی شده بود.

او افزود، که نشر و پخش خبرهای جنگ، بالای اذهان عامه تآثیرات منفی داشته بهتراست در زمینه به جای اینگونه موضوعات روی نشر و پخش خبرهای صلح آمیز و مثبت کار نماییم.

در این حال مطیع الله سرورمسوول کمیته دفاع انجمن آزاد ژورنالیستان لوگر در این نشست گفت، مردم روستانشین نسبت به همه، به برقراری صلح، آشتی و آتش بس نیازمند و خواهان صلح دایمی هستند.

آقای سرور در مورد ساخت و نشر موضوعات خبری به خبرنگاران گفت، که به جای جستجو و پخش موضوعات خشونت آمیز، که به اذهان عامه صدمه می رساند و کشور را به بحران می کشاند خوب است، که ژورنالیستان موضوعات کوچک مثبت و صلح آمیز را بزرگ انعکاس دهند تا کشور از خشونت و بدبختی نجات یابد.

از سوی هم عبدالرحمن تسل ریس اطلاعات و فرهنگ لوگر در حال سخنرانی اش از این اقدام ژورنالیستان این ولایت ستایش کرده و از طرف های درگیر جنگ و گروه های مذاکره کننده خواهان احترام گذاشتن به قربانی های جنگ چندین ساله افغانستان شد.

بگفته وی بیش از 40 سال جنگ اذهان مردم افغانستان را نهایت خسته ساخته و مردم دیگر جنگ و خشونت را نمیخواهند.

درعین حال تسل از ژورنالیستان خواست تا در موضوعات خبری شان از نشر خبرهای جنگ و کشتار خود داری کنند و بجای آن موضوعات مثبت نگری را نشر و پخش نمایند.

این کارگاه آموزشی در حالی راه اندازی شد، که حجت الله جاوید مجددی معاون انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان به این ولایت سفر کرده و ازاین اقدام ژورنالیستان محلی لوگر ابراز قدردانی کرد و مسؤلان رسانه ها و خبرنگاران محلی این ولایت را مورد تقدیر و تحسین قرار داد.

بگفته او ازچند سال گذشته به اینسو بیشترین موضوعات خبری رسانه ها جنگی بوده است و در زمینه نه تنها ما؛ بل تمام مردم افغانستان خواهان متوقف شدن جنگ هستند و از صلح حمایت می کنند.

زبیرعباسی
فرحت نیوز/لوگر