5FA08501-04F5-4225-9383-0DCAD5462C61

غنی:از احتمال افزایش خشونت در منطقه نگران هستیم

محمد اشرف غنی جمهوری افغانستان می‌گوید که از احتمال افزایش خشونت ها در منطقه نگران است.

ریاست جمهوری افغانستان در اعلامیه گفته است که ازهمسایه بزرگ خویش ایران که با ما مشترکات زبانی،دینی، تاریخی و فرهنگی گسترده دارد و از ایالات متحده امریکا که شریک ستراتیژیک و بنیادین افغانستان است تمنا داریم که از افزایش تنش ها جلوگیری نموده و امید بر آن داریم که هر دو طرف اختلاف های پیش آمده را از طریق گفتگو حل نمایند.

در اعلامیه آمده که محمد اشرف غنی، رییس جمهور اینکشور در جریان صحبت تلیفونی با مایک پمپیو، وزیر خارجۀ آمریکا تاکید کرده است که بر اساس توافق امنیتی با ایالات متحده در هیچ حالت علیه هیچ کشور خارجی از خاک افغانستان استفاده نخواهد شد.

این در حالی ریاست اجرایه افغانستان نیز با نشر اعلامیه ی نوشته است که از “جان باختن سردار سلیمانی و همراهان وی” ابراز متاسف کرده و برای خانواده سلیمانی، حکومت و مردم ایران تسلیت گفته است.

دوکتور عبدالله عبدالله رییس اجرایه افغانستان گفته است:ایران همواره در کنار افغان‌ها ایستاده و از افغانستان حمایت کرده است و امریکا نیز از متحدان استراتیژیک افغانستان که از نزدیک به دو دهه در مبارزه با دهشت افگنی و تامین ثبات، حکومتداری و بازسازی افغان‌ها را یاری رسانیده است.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل