80AE9847-9770-4BBC-81EC-F089F16CA0CA

کابل وچند شهر دیگر افغانستان لباس سفید برف برتن کرد

کابل با ریزش نخستین برف زمستانی، لباس سفید به تن کرد، چهره‌اش را درخشان ساخت و برای ساکنان این شهر خوشی و لذت به بار آورد.

ساکنان کابل، از ریزش نخستین برف زمستانی استقبال کردند و آن را برای ختم آلودگی شهر شان،بخصوص شهر کابل مفید خوانده و دعا کردند که این برف، آغاز خوشی‌های بیشتر، و ختم جنگ و خون‌ریزی در کشورشان باشد.

شامگاه روز سه‌شنبه، 10 جدی، نخستین بارش برف زمستان ۱۳۹۸، کابل و چند شهر دیگر را در این کشور را آغاز کرد.

ساکنان کابل از بارش نخستین برف در شهرشان استقبال کردند و جمله مشهور را بر زبان آوردند که کابل بی زر باشد و بی‌برف نی!.

ریزش برف در کابل، برای شماری از ساکنان این شهر خوشی به بار آورده،اما شماری دیگر از شهروندان ، که در خیمه و خانه‌های بدون مواد سوختی زندگی می‌کنند از آن خوشحال نیستند و می‌گویند که برف، خانه‌های شان را سرد‌تر می‌سازد.

ادریس کوهستانی یکی از وکلای مدافع که در شهر‌کابل زیست می نماید در مورد بارش برف از معقوله قدیمی چون کابل بی زر باشد وبی برف نی میگوید،در این اواخر هوای شهر کابل بصورت کلی از استفاده شهروندان خارجی گردیده بود با بارش برف انشالله در آلوده گی هوا تغیرات مثبت بوجود آمده است.

گفته می‌شود بارش بیشتر برف‌، هم‌اکنون در مناطق مرکزی، جنوب شرقی و شمالی افغانستان، بوده و تا چند روز آینده نیز ادامه خواهد داشت.

هر چند که مشکلات معیشتی، فقر و نبود امکانات برای گرم کردن خانه های مسکونی، مشکلات بسیاری را برای شهروندان افغانستان ایجاد می کند، اما زمستانی پُر بارش، نوید بهار و تابستانی حاصل خیز را به مردم این کشور می دهد.

در همین حال، اداره هواشناسی افغانستان، از دوام بارش برف و بارندگی‌ها در بسیاری از استان‌های این کشور در ماه‌های پیش ‌رو خبر می‌دهد و گفته که احتمال دارد میزان برف و بارش امسال نسبت به سال گذشته کمتر باشد.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل