DF852FF3-2967-467A-8CF7-0CBEEFD77BF9

حسین بخش صفری حریف روسی اش را شکست داد

ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان،پیروزی حسین بخش صفری ورزشکار رشته جوجیتسو و مبارزات آزاد را به مردم افغانستان تبریک گفت.

ارگ ریاست جمهوری در صفحه فیسبوکش نوشته:پیروزی حسین بخش صفری ورزشکار جوان افغان را در مقابل حریف روسی‌اش پیتر برگ در مسابقه مبارزه آزاد به تمام مردم افغانستان تبریک می‌گوییم.

حسن بخش صفری ورزشکار مبارزات آزاد یا جوجیتسو شب گذشته (شنبه شب8جدی) در سازمان(Fight Night) به مصاف پیتربرگ روسی رفت و این مبارز را در سه روند شکست داد.

حسین بخش در این مبارزه درخشان ظاهر شد و در تمامی روند های مسابقه، مبارز برتر بود و به حریفش اجازه نداد تا کاری انجام دهد.

زنده گی نامه.!

حسین بخش صفری زاده ۱۳۷۵ از ولسوالی شیبر بامیان و از قوم هزاره است. وی به همراه خانواده در سال‌های جنگ‌های داخلی افغانستان به پاکستان مهاجرت کرد و در سال ۱۳۸۷ به افغانستان بازگشت و در کابل ساکن شدند. وی تحصیلات خود را تا صنف دوازدهم ادامه داد و به دلیل مشکلات اقتصادی به‌طور موقت از ادامه تحصیل بازماند و بعدها تصمیم به ادامه تحصیل گرفت.[۲] حسین از نه سالگی به ورزش روی آورد و در سال‌های ۲۰۱۰–۲۰۱۱ به عضویت تیم ملی جوجیتسو افغانستان درآمد. در اولین مسابقات برون مرزی خود در لاهور – پاکستان با شکست دادن حریفانش از ایران، پاکستان، عراق و کره جنوبی توانست مدال نقره این مسابقات را کسب کند. وی علاوه بر ورزش جوجیتسو در رشته‌های پهلوانی و مسابقات آزاد هم فعالیت می‌کند.

سعدیه صدیقی
فرحت نیوز/کابل