DA69A338-17D8-4A72-9731-E4946661EEC5

سفیرجاپان:پروژه های ناتکمیل ناکامورا تکمیل میشود

حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی افغانستان نا وقت شب گذشته با میتسوجی سوزوکار سفیر جاپان در کابل دیدار کرد.

مشاور امنیت ملی در اين ديدار از کار کرد های داكتر ناکامورا یاد کرده گفت: ناکامورا بیش‌ترین عمرش را در خدمت‌گذاری به مردم افغانستان سپری کرد که درگذشت وی ضایعه بزرگ برای مردم و حکومت افغانستان محسوب می شود و همه ملت افغانستان از شنیدن خبر مرگ داکتر ناکامورا متاثر شدند.

آقای میتسوجی از توجه خاص و همدردی مردم و حکومت افغانستان اظهار قدردانی نموده گفت که کشورش تلاش خواهد کرد تا پروژه‌های نا تکمیل داکتر ناکامورا را تکمیل کند.

آقای محب گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بزودی عاملین اصلی قتل داکتر ناکامورا را شناسایی و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهند کرد.

دوکتور ناکامورا، سه نگهبان، یک همکار و راننده‌اش چند روز قبل در شهر جلال آباد هدف یک حمله مسلحانه قرار گرفتند. که در نتیجه پنج همراه او در رویداد کشته شدند و آقای ناکامورا که به شدت زخمی شده بود، زمانی که برای مداوا به کابل منتقل می‌شد، جان داد.

او رئیس موسسه‌ای بود که از سیزده سال به این سو در ننگرهار در بخش مدیریت آب و زراعت کار می‌کرد. این موسسه در ولسوالی‌های شیوه، بهسود و کامی بند/بند های آب ساخته که در نتیجه آن هزاران جریب زمین در این مناطق سرسبز شده است.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل