FCFA90BF-BAE8-40F5-8923-7163508228CE

شهرت طلبی یا بی عزتی؛ از اتهام تا یک آمار درشت ۵۵۰ قضیه بچه بازی

برخی باشنده گان لوگر از موسی محمودی مسؤل یکی از جامعه مدنی لوگر روزنامه بریتانیایی گاردین وشبکه طلوع نیوز جهت نشر (۵۵۰) قضیه آزار واذیت جنسی متعلمین در برخی مکاتب این ولایت خواهان وضاحت جدی شدند.
دو روز قبل روز نامه بریتانیایی گاردین و شبکه طلوع نیوز به نقل از موسی محمودی مسؤل یکی از جامعه مدنی لوگر یک آمار درشتی (۵۵۰) قضیه آزار واذیت جنسی متعلمین مکاتب این ولایت را نشر کردند.
پس از نشر این گزارش و گفته های موسی محمودی درارتباط به آزار واذیت جنسی متعلمین مکاتب احساسات مردم این ولایت را به بار آورده، درضمن آنان نشر این گزارش را بی عزتی در مقابل تمام مردم لوگر دانسته اند.
آنها، نشر گزارش ها در مورد بدرفتاری جنسی با متعملین را نادرست و خلاف آموزه های دینی واجتماعی مردم با عزت، علم دوست ومجاهد پر لوگر میدانند.
محمد نعیم شریفی یکی از باشنده گان این ولایت در صحبت با آژانس خبری فرحت می گوید، که این کار به هیچ صورت اساس ندارد و یک ادعای نادرست و بی اساس وبه دور از حقیقت واتهام است.
بگفته شریفی موارد نشر شده یک آمار بسیار سنگین بوده درضمن اشخایکه این تحقیق بی مورد ، دروغ وبی عزتی را انجام داده اند به خاطر شهرت وامتیاز طلبی بوده است.
دراین حال سید داوود هاشمی یکی از مسؤلان مرکز تعلمی این ولایت در کنار رد گفته های موسی محمودی در گزارش روزنامه گاردین وشبکه طلوع نیوز مبنی بر ثبت ۵۵۰ قضیه آزار واذیت جنسی و بچه بازی در برخی مکاتب این ولایت می گوید، که این تحقیق حقیقت نداشته ودرضمن این کار کاملاٌ دروغ و بی اساس است.
هاشمی می افزاید، که نشر وتحقیق این قضیه در شش مکتب وآن هم در شش ماه از جانب جامعه مدنی این ولایت نه تنها یک تحقیق نادرست می باشد بلکه یک عمل غیر اخلاقی دور از انسانیت و شرافت انسانی نیزمی باشد.
از طرف دیگر سید فرهاد اکبری یکی از بزرگان قومی این ولایت که به روز شنبه در مقابل دروازه جامعه مدنی لوگر بطور اعتراض آمیز جمع شده اند طی نشر یک قطعه نامه چهار ماده ای خواهان وضاحت از مسؤلان جامعه مدنی مبنی بر نشر گزارش ها درمورد ادعای بدرفتاری ۵۵۰ قضیه آزار واذیت جنسی متعلمین مکاتب این ولایت شدند.
افزون براین مولوی میر سمیع الله راشد مسؤل انسجام وهماهنگی ریاست معارف این ولایت در کنار رد این موضوع در صحبت با فرحت می گوید، که این قضیه و امار آن نادرست است و قابل تحمل مردم این سرزمین علم وفرهنگ نیست درضمن یک تحقیقی دور از حقیقت امتیازی و باالخره یک عمل غیر اخلاقی برای مردم این ولایت می باشد.

درکل نشر این گزارش برخی حساسیت ها را به همراه داشت، اما به روز شنبه ۲۵ عقرب شماری از باشنده گان این ولایت از موسی محمودی یکی از مسؤلان جامعه مدنی لوگر و روزنامه بریتانیایی گاردین و شبکه طلوع نیوز جهت نشر وتحقیق این قضیه خواهان وضاحت شده ودرعین حال از آنها می خواهند، که اگر این ادعا و نشر این آمار سنگین نادرست ثابت شود عاملین آن باید به پنجه قانون سپرده ومحاکمه شوند.
از سوی دیگر ریاست معارف لوگر این گفته ها در مورد بدرفتاری آزار واذیت جنسی متعلمین شماری مکاتب این ولایت را دور از حقیقت ونادرست می دانند.
آنها می گویند، که معارف مکان علم وادب بوده است و جهت روشن شدن این قضیه یک هیات حقیقت یاب از وزارت معارف افغانستان به این ولایت رسیده اند.

زبیرعباسی
فرحت نیوز/لوگر