A65C07F1-9023-42CE-8527-D5727E0041FD

انس حقانی با دو همراهش از زندان بگرام آزاد میشود

دولت افغانستان با وجود تاکید بر فشارهای نظامی واستخباراتی بالای گروه طالبان مسلح سر انجام حاضر شدند تا سه مقام ارشد این گروه را از قید آزاد کند.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که برای رهایی دو استاد دانشگاه آمریکایی افغانستان که از سوی طالبان ربوده شده بودند و برای زمینه سازی گفت‌وگوهای مستقیم صلح با طالبان، سه زندانی این گروه را به گونه مشروط از زندان بگرام ازاد می‌کند.

آقای غنی امروز سه شنبه ۲۱ عقرب در یک کنفرانس مطبوعاتی صحبت می‌کرد گفت در مشورت نزدیک و همه جانبه با شرکای بین‌المللی افغانستان و دولت آمریکا و برای زمینه سازی مذاکرات رو در رو با طالبان که خواست هر افغان است، سه تن از زندانیان طالبان را که در کشورهای بیرون دستگیر شده و از مدتی به این سو در زندان بگرام زندانی هستند، را آزاد می‌کند.

افراد گروه طالبان در سال ۲۰۱۶ کوین کینگ امریکایی و تیموتی ویکس آسترالیایی را از کابل اختطاف کردند.

انس حقانی پسر جلال الدین حقانی، موسس شبکه حقانی، و برادر سراج‌الدین حقانی رهبر کنونی این شبکه است. شبکه حقانی خشن‌ترین شعبه گروه طالبان عنوان می‌شود و مقام‌های افغان این گروه را مسئول چندین حمله بزرگ در کابل عنوان کرده اند.

آقای غنی در کنفرانس امروز گفت تلاش مشترک دولت افغانستان برای ردیابی این آقایان کینگ و ویکس در سال‌های گذشته نتیجه نداده و اطلاعات به دست آمده می‌رساند که صحت و سلامت آنها نزد آدم ربایان رو به وخامت است.

او همچنین از تلاش‌های نیروهای امنیتی در مبارزه با مخالفان مسلح قدردانی کرد و تاکید کرد به شجاعت و توانایی این نیروها باورمند است.