D83B38FF-6E3A-4D03-BF30-24BE0C3A2BCE

اعلامیه کاهش جرایم در هند جنبه تطبیقی ندارد

به گزارش آژانس خبری فرحت:سفارت افغانستان در هند اعلام کرده است که دهلی نو جریمه اقامت غیرمجاز برای شهروندان افغانستان در این کشور را کاهش داده است.

طاهر قادری سفیر افغانستان در هند در صفحه فیسبوکش نوشته است که پس «از پی‌گیری و تلاش‌های مکرر این سفارت، حکومت هند جریمه‌ی اضافه اقامت/اقامت غیرمجاز را به میزان قابل توجه برای شهروندان افغانستان کاهش داده است.»

آقای طاهری نوشته است، آن‌عده از شهروندان افغان که به نسبت مشکلات، بیش از مدت اعتبار ویزه‌ی‌شان در هند اقامت می‌کنند، هنگام تمدید ویزه مکلف به پرداخت جریمه‌ی اندک هستند.

این درحالیست که قبل از این اتباع افغانستان برای اقامت غیرمجاز از یک روز تا سه ماه مجبور به پرداخت حدود ۳۰۰ دالر آمریکایی بودند.

اما متاسفانه از این اعلامیه طاهر قادر سفیر افغانستان در دهلی بیش از یک هفته میگذرد تاکنون جرایم دالری بالای شهروندان افغانستان پا برجاست تا کنون جنبه تطبیقی را بخود نگرفته است.

یکی از شهروندان افغانستان مقیم دهلی که ۶ تن عضو فامیل داردمیگوید،بعد ازینکه آژانس خبری فرحت کاهش جرایم اقامت در این کشور را ازسوی سفارت افغانستان منتشر کرد مصمم شدند تا دوباره به افغانستان برگردند.

او میگوید متاسفانه تمام اموال خانه دارو ندارم را فروختم وکیس خودرا که در سازمان ملل مقیم دهلی ثبت کرده بودم تا بتوانم بشکل قانونی در این کشور زنده گی کنم بسته کردم اما بعد از طی مراحل کارهای برگشت مان در اداره FRRO برای هریکی از اعضای فامیلم مبلغ ۲۸۸۰۰ کلدار هندی تعرفه دادند تا در خزانه حکومت این کشور تحویل نمایم.

این مرد که خودش را منیر معرفی میکند با فرستادن تصویر یکی از تعرفه های قابل پرداخت به فرحت گفته است که من امکانات پولی به این اندازه را ندارم شما این موضوع را از طریق اداره تان با سفیر افغانستان که عامل اصلی این بد بختی است درمیان بگزارید.

خبرنگار‌آژانس خبری فرحت با فرستادن چندین ایمیل از آدرس این آژانس مبنی بر عدم تطبیق کاهش جرایم اقامت وتماس های مکرر با طاهر قادری سفیر افغانستان مقیم دهلی داشتند وی حاضر نشده تا در برابر نشر اعلامیه شان در این خصوص دفاعیه داشته باشند.

طبق گزارشات بعد از نشر اعلامیه این سفارت بر کاهش جرایم،روزانه دها تن از شهروندان افغانستان تقاضای فسخ کیس شانرا به دفتر سازمان ملل مقیم دهلی می سپارند بی خبر ازینکه این اعلامیه شکل نمایشی دارد اصلا در جرایم کاهش به وجود نیامده است.

هییت رهبری آژانس خبری فرحت ازینکه اعلامیه سفارت افغانستان در دهلی را مبنی بر کاهش جرایم از سوی حکومت هند(جریمه‌ی اضافه اقامت/اقامت غیرمجاز را به میزان قابل توجه برای شهروندان افغانستان کاهش داده است)، نشر کرده بود معذرت خواسته واز شهروندان افغان مقیم دهلی تقاضا دارند که جرایم تغیر نکرده و خودشانرا سر گردان وبی روزگار نکنند.