04C47A1E-83F5-4AC2-B62F-082DC0F6F894

حملات تهاجمی طالبان در ولسوالی چا آب تخار عقب زده شد

وزارت داخله افغانستان با نشر اعلامیه مشترک امنیتی از دفع حملات تهاجمی طالبان مسلح و کشته شدن یک فرمانده قطعه سرخ طالبان همراه با ۲۸ تن از جنگجویان این گروه درولسوالی چا آب ولایت تخار خبر دادند.
این درحالیست که طالبان مسلح صبح امروز جمعه (۸سنبله) ادعا کردند که مرکز ولسوالی جاآب ولایت تخار را تصرف کردند.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان مسلح در صفحه تویترش نوشته است که جنگجویان اینگروه نیمه های شب گذشته حملات تهاجمی شانرا از چند استقامت بالای پوسته های امنیتی ولسوالی چا آب ولایت تخار آغاز کردند که سر انجام صبح زود موفق به تصرف مرکز ولسوالی شدند.
درهمین حال ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان با نشر اعلامیه گفته است که ۴۰ تن از نیروهای امنیت ملی و ۱۰۰ تن از نیروهای مشترک امنیتی برای کمک با نیروهای دولتی درگیر جنگ به ولسوالی چاآب رسیده است.

نهادهای امنیتی ودفاعی افغانستان با نشر اعلامیه مشترک گفته اند حملات گروهی طالبان بالای ولسوالی چا آب ولایت تخار با تشریک مساعی نیروهای امنیتی افغان دفع وطالبان نیز با تلفات سنگین روبرو شدند.

دراعلامیه آمده است که در این حمله حکمت فرمانده قطعه سرخ طالبان به شمول ۲۸ تن از جنگجویان طالب کشته شده اما از آمار دقیق زخمی های این درگیری تاکنون چیزی گفته نشده است.
اعلامیه می افزاید،طالبان مسلح از ساحه درگیری به قریه جات واطراف این ولسوالی متواری گردیده وکماندوها به ساحه فرستاده و در حال حاضر نیروهای دفاعی و امنیتی مشغول عملیات تصفیوی هستند.
در اعلامیه از زخمی شدن سه تن از نیروهای خیزش های مردمی خبر داده است.