322079CE-C7E6-46AA-B8AC-21A7274ED610

سید کمال ولسوال فرسی هرات بادو پسرش کشته شد

به گزارش آژانس خبری فرحت،شب گذشته طالبان مسلح بالای خانه ولسوال ولسوالی فرسی ولایت هرات حمله کردند که در نتیجه ۵ تن کشته ۲ تن دیگر زخم برداشته است.
امین الله امرخیل فرمانده پولیس هرات به فرحت این خبر را تاید کرده میگوید،طالبان حوالی ساعت۹:۳۰ شب گذشته درگیری را بالای خانه سید کمال ولسوال ولسوالی فرسی آغاز کردند که در نتیجه شخص ولسوال با دو پسر ودو محافظش کشته ودو برادرزاده وی زخمی شده وطالبان نیز انان را با خودشان برده است.
آقای امرخیل علاوه میکند که این ولسوالی یکی از ولسوالی های دور افتیده این ولایت است که از راه هوایی اکمال میشود ونیروهای کافی در آن ولسوالی برای تامین امنیت حضور دارد.
این ولسوالی از سال 1358 یکی از علاقه داری های ولایت غور بود، از سال 1358 به بعد علاقه داری مذکور مربوطه به ولایت فراه شده تا سال 1365 به مدت 7 سال. و بعدا به سال 1365 علاقه داری مذکور به در مربوطات ولایت هرات قرار گرفت و تا سال 1370 منحیث علاقه داری و بلاخره در سال 1371 به ولسوالی ارتقاء یافته است که تا اکنون یکی از ولسوالی های هرات میباشد.
تشکیلات ولسولی فرسی:- اداری ولسوالی– ریاست ابتدائیه محکمه – سارونوالی – مدیریت حقوق – مدیریت مالیه – مدیریت زراعت – مدیریت حج و اوقاف – مدیریت مخابرات – قوماندانی امنیه – مدیریت امنیت ملی – مدیریت معارف – امریت مرکز صحی.

طالبان مسلح تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.