190128D1-4289-4AD5-A6D9-D5A51EE9B3DF

وزارت داخله از تامین امنیت برگزاری انتخابات اطمینان داد

به گزارش آژانس خبری فرحت،امروز پنجشنبه (۳۱اسد) جلسه مشترک امنیتی میان ارگان‌های امنیتی و دفاعی افغانستان با مسئولین کمیسیون مستقل انتخابات، پیش چاشت امروز با حضور رییس کمیسیون مستقل انتخابات، سرپرست وزارت امور داخله، معاونین ریاست عمومی امنیت ملی و وزارت دفاع ملی و مسئولین برخی از ادارات زیربط، در تالار کمیسیون مستقل انتخابات، برگزار گردید.
این جلسه به هدف ارزیابی طرح امنیتی این وزارت داخله که برای تأمین امنیت پروسه انتخابات روی دست گرفته شده است، برگزار گردیده بود.
مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله در این نشست از آماده گی نیروهای پولیس در راستای تامین امنیت انتخابات خبر داده گفت، مطابق طرح امنیتی وزارت امور داخله، تأمین امنیت پروسه ملی انتخابات در سه مرحله یعنی “پیش از برگزاری انتخابات، در جریان برگزاری انتخابات و پس از برگزاری انتخابات” صورت خواهد گرفت.
سرپرست وزارت امور داخله به شرح بیشتر طرح امنیتی این وزارت جهت تأمین امنیت انتخابات پرداخته افزود که “مطابق به این طرح ، تأمین امنیت نامزادان محترم ریاست جمهوری نیز از اولویت های این وزارت است، به همین دلیل منسوبین بیشتر جهت تأمین امنیت کاندیداهای محترم توظیف شده و تدابیر امنیتی قریب و بعید برای مکان های برگزاری انتخابات مد نظر گرفته شده است”.
آقای اندرابی در این نشست همچنان یکبار دیگر به رهبری کمیسیون انتخابات و مردم افغانستان اطمینان داد که نیروهای امنیتی و دفاعی متعهد به تأمین امنیت این پروسه بزرگ ملی هستند و به هیچ گروه تروریستی اجازه اخلال این پروسه را نخواهند داد.