E0155BE3-BE68-4EEB-9D12-679A551D446B

ایران رقیب سیستم موشکی اس ۳۰۰ روسیه را رونمایی کرد

به گزارش آژانس خبر فرحت،مقامات ایرانی از رونمایی یکی از سیستم های موشکی که دارای ظرفیت هدف قرار دادن ۳۰۰ کیلومتر را دارا می باشد خبر داده است.
ایران امروز پنجشنبه (۳۱ اسد) ازیک سیستم موشکی بومی رونمایی کرد.
درهمین حال مسولان دفاعی ایران میگوید این سیستم ۳۰۰ کیلومتربرد دارد ‌ورقیب برای سیستم موشکی اس ۳۰۰ روسیه بحساب می‌رود.

یورونیوز نوشته است،حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران از این سیستم موشکی رونمایی و دستور ارتباط آن را به بخش دفاع هوایی این کشور‌ صادر کرد.

طبق گزارش رسانه‌های ایران، این سیستم موشکی بومی دفاع هوایی باور ۳۷۳ نام دارد و قسمت‌های مختلف آن شامل لانچر، رادار جستجوگر، رادار ردگیر، موشک صیاد ۴ و مرکز فرماندهی و کنترل است.

مسئولان دفاعی ایران می‌گوید این سیستم قادر است اهداف هوایی را با اصابت مستقیم موشک یا با اصابت ترکش‌های سرجنگی موشک ساقط کند و مانع ورود اهداف هوایی به محدوده عملیاتی خود شود.
موتر حامل سیستم باور۳۷۳ خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران ایران ساخت سیستم باور ۳۷۳ را پس از عدم تعهد روسیه به اجرای قرارداد فروش سیستم دفاعی اس-۳۰۰ عنوان کرد و نوشت که برای نخستین بار در سال ۱۳۹۰ فرمانده وقت فرماندهی دفاع هوایی خاتم الانبیا به ساخت این سیستم اشاره کرده و گفته بود: «در همان ابتدا و زمانی که اولین بحث‌ها مبنی بر تحویل ندادن اس-۳۰۰ مطرح شد و افراد ما هنوز در روسیه دوره می‌دیدند، مقام رهبری به وزارت دفاع دستور دادند که بروید و خودتان این کار را ملی کنید و از آن زمان این کار در دستور کار قرار گرفت.»