E56BF798-E604-4D49-B5ED-E881576AF654

طالبان عامل اصلی تلفات غیرنظامیان در کشور است

به گزارش آژانس خبری فرحت،جلسۀ سرقوماندانی اعلی قوای مسلح، تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهورافغانستان، ظهر امروز در ارگ برگزار گردید.
رئیس جمهور غنی ضمن محکوم نمودن حمله تروریستی بر مراسم عروسی در حوزۀ ششم امنیتی پولیس در شهر کابل که در آن ۶۳ تن کشته وبیشتر از ۱۸۴ تن از افراد ملکی بشمول زنان وکودکان زخمی شدند میگوید طالبان با نکوهش این حمله تروریستی نمی توانند خود را تبرئه کنند، زیرا آنان فراهم کنندۀ بستری برای فعالیت های تروریستی می باشند.
رئیس جمهور افزود که طالبان عامل اصلی تلفات غیرنظامی در کشور بوده و مردم ما هرگز جنایات این گروه اجنبی را فراموش نمی کنند.
رئیس جمهور غنی، بر هماهنگی بیشتر میان ارگان امنیتی و دفاعی افغانستان تاکید کرده گفت که باید جلو تهدیدات به ویژه در سالون های عروسی و سایر تجمعات مردمی گرفته شود، عملیات ها علیه شبکه های تروریستی در مرکز و ولایات بیشتر گردد و پلان امنیتی کابل به گونه دقیق عملی شود.
رئیس جمهور با اشاره به تدابیر امنیتی در جشن صدمین سالروز استرداد استقلال اینکشور گفت که باید در تطبیق پلان امنیتی جشن استقلال توجه بیشتر صورت گیرد.
رئیس جمهور همچنان گفت که احترام به قربانیان رویداد اخیر تروریستی و سایر رویدادها برای ما مهم بوده و کمیسیون ویژه ای برگزاری جشن صدمین سالگرد استرداد استقلال کشور، باید تغییراتی را در برنامه های جشن استقلال روی دست گیرد.