C7158314-FDD6-442B-9F75-C9E11B9E302C

عملیات نیروهای امنیتی در پکتیا را ارگ بررسی میکند

به گزارش آژانس خبری فرحت،شورای امنیت ملی افغانستان امروز چهارشنبه (۲۳اسد) با نشر اعلامیه یی گفته است این ریاست به اساس هدایت رئیس جمهور محمد اشرف غنی خواهان بررسی و اقدامات جدی در مورد عملیات اخیر در ولسوالی زرمت ولایت پکتیا شد.
این درحالیست که روز گذشته ریاست عمومی امنیت ملی اینکشور در اعلامیه یی مدعی شده بود که نیروهای قطعات خاص این ریاست در ولسوالی زرمت ولایت پکتیا بشمول دو فرد کلیدی یازده تن از طالبان مسلح را کشته اند.
اما در عملیات نیروهای امنیتی افراد ملکی در ایندولسوالی کشته اند که این عمل نیروهای امنیتی افغان واکنش تند از مقامات محلی ولایت پکتیا را در قبال داشت.
دراعلامیه آمده که ریاست عمومی امنیت ملی موظف گردید تا آن‌عده اراکین و مقامات نظامی خویش را که در این عملیات سهیم بودند، تحت تحقیقات جدی قرار دهد.
در عین حال هدایت داده شد تا افرادی که در سلسله تحقیقات ملامت شناخته می‌شوند، به زودترین فرصت دست‌گیر و با ایشان برخورد قانونی صورت گیرد.
شورای امنیت ملی به ارگانهای امنیتی (وزارت دفاع ملی، وزارت امور داخله و ریاست عمومی امنیت ملی) هدایت داده تا در این راستا از هیچ نوع تلاش دریغ نورزند.